Visbestand nieuweling


Bij de Japonica heb je 2 soorten de xl en de mini . De kleintjes kweken dan ook in jou aquarium en bij de XL ga je geen jongen overhouden . Op deze site kan je enkel de XL krijgen , maar ga me niet om deze winkel enkel om de afbeeldingen .

Bij de oto's ga ik de vraag nu eens omdraaien welke van de 2 vind jij het leukst , want beide kunnen in jou aquarium .

Persoonlijk vind ik de beste manier om vissen samen te stellen .
Jij noemt de visjes die JIJ leuk vind op en anderen op dit forum zullen jou adviseren in de keuze .
Zo heb je straks een aquarium met visjes die jij leuk vind en correcte samengesteld .

1 ) onderlaag
2 ) middenlaag
3 ) bovenlaag
 
Bij de Japonica heb je 2 soorten de xl en de mini . De kleintjes kweken dan ook in jou aquarium en bij de XL ga je geen jongen overhouden . Op deze site kan je enkel de XL krijgen , maar ga me niet om deze winkel enkel om de afbeeldingen .

Bij de oto's ga ik de vraag nu eens omdraaien welke van de 2 vind jij het leukst , want beide kunnen in jou aquarium .

Persoonlijk vind ik de beste manier om vissen samen te stellen .
Jij noemt de visjes die JIJ leuk vind op en anderen op dit forum zullen jou adviseren in de keuze .
Zo heb je straks een aquarium met visjes die jij leuk vind en correcte samengesteld .

1 ) onderlaag
2 ) middenlaag
3 ) bovenlaag

Nou ik was dit dus net aan het uitzoeken toen ik bedacht ik moet nog bellen.

Ik kan de vissen dus niet terugbrengen. Levende dieren nemen ze niet terug. Dat geldt voor konijnen, vissen etc. Ze houden vol dat wat ik heb prima is en dat ze altijd eerst kijken naar het welzijn van de dieren en niet bang zijn om nee te zeggen ook
al betekent dat dat ze een verkoop missen.

Dusjah..wat kan ik nu het beste doen met vissen? Ik zou er erg graag toch nog iets in willen zowel voor de bodem als het midden.

Zoals gezegd zitten er nu
- 4 albino cory's in (die ik dus wil uitbreiden naar 6) maar kan dat ook door er 2 pandas bij te zetten of moeten die 2 dan ook albino zijn?
- 1 CPO
- 1 Ancitrus (man)
- 2 Zwaarddragers (man/vrouw)

Ik weet dat volgens jullie de bak niet echt geschikt is maar ik heb dus blijkbaar momenteel geen keus...

Enige idee? @stefanC
 
Echt zo klote dat ik niet gewoon meteen eerst hierheen ben gekomen pff :(
 
Ik heb nu gebeld met Aquariumhuis Romberg in Delft. Ff alles meenemen en foto nemen van mijn aquarium etc. Maar wat ik nu heb is oke zei die man. Dus ik ga er is heen en kijken wat ze vinden aan de hand van de foto's.
 
12 cm is dan nog te groot voor een bakje van 57 cm dus ...
Maar bedankt voor de tip van de website .
 
Helaas voor jou Stefan, die website klopt niet.
De vis van de topicstarter is de ancistrus cf cirrhosus https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=49

En niet de dolichopterus:
https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=221

Planetcatfish is DE website op het gebied van juiste informatie over L-nummers

Woops, dan heb ik naar de verkeerde gekeken.

Ik heb inmiddels 50% van mijn bak ververst nadat ik de tests van het JBL kit heb gedaan. NO2 was paars van kleur...waarde van 1!!! Dat me vissen nog leefden. 50% water ververst nu. Boot vervangen, planten geherschikt, en een 6tal schoolvisje. Va die kleintjes waarvan de ogen lijken op blauwe lichtjes. Kan even niet meer op de naam komen. En een koppel dwerggourami's.

Enige waar ik nu niet uit kom is de dosering van de Profito plantenvoeding en van de eSHa OPTIMA voor wat weerstand e.d. voor de vissen na die klap gif.

De profito staat 10ml per 100ml wekelijks. Ik wil dat naar dagelijks en dan voor 65 liter ongev. gezien ik een 70 liter bak heb en na alle planten e.d. ik denk ik zown 65 overhoud?

En de eSHa staat 20 druppels per 100 liter wekelijks. Hoe krijg ik dat naar dagelijks voor 65 liter? En als die eSHa niet dagelijks hoeft, hoeveel druppels zou dat wekelijks moeten zijn voor 65l ipv 100?

Ik ga zo even een foto maken van hoe de bak er nu uitziet. Wel nog wat troebel door het verversen etc.
 
Hij is overigens nog lang geen 12cm dus voorlopig kan ik nog vooruit met de incistrus.
 

Terug
Bovenaan