Visbestand nieuwe ADA 60P

Discussie in 'Samenstelling visbestand' gestart door Stevywonderchild, 24 okt 2018.

View Users: View Users
  1. Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
    Beste mede hobbyisten,

afgelopen zaterdag mijn nieuwe ADA 60P opgestart. (foto volgt nog).
    Nu ben ik druk opzoek naar een leuk visbestand, zelf heb ik al nagedacht over de volgende opties:
    - 10 rasbora hengeli's
    - 6 corydoras pygmaeus
    - 1 betta

Of

- 10-15 CPD's
    Hier kan dan nog iets bij maar geen idee wat leuk zou zijn.

Iemand anders eventueel nog aanvullingen of ideeen voor een leuk visbestand.

2. Biologist

Biologist

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Dit is de 60x30x35 toch? Het visbestand lijkt me dan prima kunnen. Heb je er een dekruit opzitten? Dat is voor een betta namelijk wel handig, zowel voor de ademhaling aan de lucht als dat het nog wel eens springers kunnen zijn. Eventueel zou je in plaats van de betta voor Epiplatys annulatus kunnen gaan, die doen het ook erg leuk op dit formaat.

3. Jef

Jef

Lid geworden:
    1 okt 2018
    Habrosus schijnt iets bodemgerichter te zijn dan de pygmaeus, misschien een optie?

4. TS
    TS
    Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
    Ik ken de epiplatys nog niet, lijkt op een killivis en ben dan benieuwd wat de levensduur is van deze vis

Ik ga daar eens naar kijken dan! misschien dat die wat minder door de school hengeli's zouden zwemmen dan.

Hierbij een afbeelding van de "scape", ik laat mijn water testen bij de aquariumzaak om de hoek(de teststrips gebruik ik alleen om te kijken wat er gebeurt na een water wissel) ^^

5. Biologist

Biologist

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Het zijn inderdaad killivissen. Bij mij is de oudste 4 jaar geworden. Het zijn in ieder geval geen visjes die maar een jaar leven, zoals sommige killis, maar echt bejaard worden ze ook niet.

6. Jef

Jef

Lid geworden:
    1 okt 2018
    Mooi bakje zeg! Ben benieuwd hoe die eruitziet als de planten verder zijn gegroeid. Denk dat zowel de annulatus als de betta beter pas wordt toegevoegd als het oppervlak wat dichter beplant is. Wat is de rode plant linksachter?

7. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Betta vind ik geen optie in deze bak (zo zonder drijfplanten)

Of de Epilatus dit ook vereisen weet ik niet.

8. TS
    TS
    Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
    Rotalla walichi met daar voor rotalla H'ara, ja ben ook heel benieuwd zal jullie op de hoogte houden.

Drijfplanten kan je altijd nog toevoegen, kwestie van kopen en erin doen :p, maar komen zeker nog drijfplanten in hoor!

9. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Ja met dit soort scape bakjes gebeurd dat niet vaak namelijk, vandaar mijn opmerking :)

10. Biologist

Biologist

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Drijfplanten zijn geen hele harde vereiste voor de annulatus, maar wordt wel gewaardeerd. Voor een betta vind ik het wel een vereiste. Het grotere probleem vind ik dat er geen dekruit op het aquarium zit. Zowel de betta als de annulatus kunnen erg goed springen, dus die zullen niet lang in de bak blijven.

Gino88 en RichD1011 vinden dit leuk.
  11. TS
    TS
    Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
    Na ongeveer 2 weken staat de bak er zo bij. De pogostemon erectus os helemaal verwelkt en heb nu een ware slakken plaag, pluk ze er elke ochtend uit maar verder groeit alles vrij goed. Zou het linker gedeelte een deadspot zijn? Zo ja hoe kan ik dat makkelijk oplossen?

CC140FF3-21B8-4DDD-928C-1EC989B3B6A1.jpeg

12. Biologist

Biologist

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Als ik het goed zie staat er een extern filter op? Dan is het gemakkelijk op te lossen door de inlaat in de linkerachter hoek te hangen

13. TS
    TS
    Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
    Ja staat een extern filter onder, moet wel setjes nieuwe slangen kopen. Zal daar woensdag ff voor kijken dan. Hangt nu rechts achter. Maar is het verstandig om de diffuser dan ook ergens anders te plaatsen aangezien die nu links hangt? @Biologist

Laatst bewerkt: 6 nov 2018
  14. Jef

Jef

Lid geworden:
    1 okt 2018
    Wat betreft de slakkenplaag: anatome helena?

15. TS
    TS
    Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
    Ik wilde een filmpje posten, echter kan dat niet vanaf mijn iPhone....
    Maar de rashora hengeli's zitten erin.
    Volgens mij begin ik ook lichte bruinalt te zien en wat groene algen op de ruiten.
    Iemand een idee hoe dit snel op te lossen is?

Verder zijn mijn filterslangen flink bruin geworden moet ik dit ook schoonmaken als ik het filter schoonmaak of moet ik dit apart een keer doen om de bacterie cultuur niet te veel te verwijderen?

Laatst bewerkt: 12 nov 2018 om 12:52
  16. TS
    TS
    Stevywonderchild

Stevywonderchild

Lid geworden:
    3 sep 2018
  17. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Je filmpje moet je eerst uploaden bij youtube en dan kun je hem plaatsen

Die slangen mag je zo vaak reinigen als je zelf wil.