visbestand bij wimpelaal in bak van 1,5 m


F

Frederique. 5

Guest
Ik heb nu een bak van 1,5 m met een wimpelaal men vraag is nu wat er nu nog bij mag en eventueel ook hoeveel vissen. Garnalen kunnen er alle sinds al niet bij maar hoe zit het dan met kreeften en dwergklauwkikkers? :p Dus ik ben opzoek naar wat idee�n voor een goed vissenbestand :)
 
Voor biotoop correct kun je 1 stuk (!) Afrikaanse mesvis (Xenomystus nigri), een groepje vlindervissen, een school Congozalmen erbij nemen, en neem zeker minimaal 1 wimpelaal erbij: wimpelalen houden van 'stapelen'. De mijne stapelen ook met m'n kwastvinsnoeken, die kunnen er ook bij (Polypterus polypterus).

Dwegklauwkikkers lijken me lunch worden, kreeften i.c.m. bodemvissen gaat ook niet heel goed.
 
Kreeften worden volgens mij meestal agressief en kunnen de Aal in stukjes knippen. Behalve die kleine CPO kreeftjes, maar dat zou voedsel kunnen worden.
Dwergklauwkikkers lijken mij ook net iets te klein, misschien wel de "gewone" Klauwkikker(Xenopus).
Visjes zoals Guppen, Neon's, Kardinalen, Potloodvisjes ed worden opgegeten, maar Wimpelalen passen goed bij grotere scholenvis(bijv Congozalmen, Barbelen) of vreedzame Cichliden oid. Bij rustige robuste medebewoners zijn het gewoon hele leuke vreedzame vissen..


Edit: SaskiaZ was me net voor maar bedoel ongeveer hetzelfde.
Al zou een groepje Fundulopanchax (sjoestedti bijv) er ook mooi bij kunnen passen.. :)
 
En als er geen bodemvissen in zitten zijn kreeften dan een probleem? Want ik weet dat een wimpelaal ook waaierhand garnalen eet en ze zijn toch ongeveer dezelfde grote?
 
Ik reken een wimpelal als een bodemvis
 
ahzo ja zo had ik het niet bekeken :p
 
En gaan sleutelgatchicliden samen?
 

Terug
Bovenaan