Visbestand 80 cm +/- 110 L


B

Bobbysh

Guest
Hallo

Ik ben opzoek naar een mooi visbestand voor een juwel aquarium van 80 cm.

Ik wil graag een grotere bodembewoner, een schooltje, een koppel en algeneters

Ik heb al wat vissen op het oog die mij erg aanspreken:

- pleco
- schooltje kegelvlekbarbeel of iets soortgelijks, iets wat rust uitstraalt maar interessant is
- schooltje vuurneon
- antennebaarsje/ramirezi of iets soortgelijks
- garnalen
- otocinclus als algeneter
- glasmeerval

Er zijn nog wel meer soorten vissen waar ik een oogje op heb maar naar de namen ga ik nog even zoeken.

Wat ik sowieso niet wil:
- neon tetra of kardinaal tetra
- corydoras
- honinggoeramis

De pleco wil ik sowieso, ik moet nog even zoeken naar de precieze naam van degene welke ik bedoel, dat is er iniedergeval 1 die niet mega word.
Moet ik bij deze vis nog rekening houden met een groot stuk zandvlakte als bodem of mag dat ook gewoon aquasoil en een bodembedekker (plant) zijn?

Kan iemand mij helpen met een mooi visbestand?
 
Glasmeerval is een scholenvis die met minimaal 10 stuks gehouden moeten worden en je bak is daar te klein voor.
Een pleco word een ruime 40 cm dus dat gaat ook niet.

Andere genoemde soortjes kunnen wel maar zou het wel bij één scholenvisje houden anders word je bak heel rommelig
 
Antennebaarsje is moeilijk te houden en geen beginnersvis. Zelf heb ik in zo n bak een schooltje Espei s.
 
Ja ik wil zeker niet 2 schooltjes. Dat was meer een keuzelijstje met wat ik leuk vind.
Jammer dat de glasmeerval te groot word voor mijn bak in een schooltje maar dat verwachtte ik ook al.

Met pleco bedoel ik denk ik een L nummer. Ik weet de naam niet precies ik zal eens een foto plaatsen. Maar niet de pleco die zo groot word nee.

Antennebaarsjes gaat wel goed in een gezelschapsbak?

Heeft iemand nog meer ideeën voor een leuke mooie scholenvis?
 
Antennebaarsje is moeilijk te houden en geen beginnersvis. Zelf heb ik in zo n bak een schooltje Espei s.

Zoiets dacht ik ook al inderdaad. Ook jammer.

Heeft iemand een voorstel voor een mooi koppel, niet al te moeilijke vissen?
 
Ja die vuurzalm lijkt me ook wel wat. Wil wel een schooltje vissen die echt mooi met elkaar meezwemmen zoals je vaak ziet in aquascapes.
 
Wat zijn de waterwaarden want de Antennebaarsjes moeten ook op lage waarden namelijk. Je moet eigenlijk je bestand uitzoeken met de waterwaarden in je achterhoofd;)
 
Zoiets dacht ik ook al inderdaad. Ook jammer.

Heeft iemand een voorstel voor een mooi koppel, niet al te moeilijke vissen?
Een mooi alternatief voor de ramirezi is zijn neef de Altispinosa en die is makkelijker houdbaar en stelt niet zo'n hoge eisen aan de waterkwaliteit als de Ramirezi.
 
Een mooi alternatief voor de ramirezi is zijn neef de Altispinosa en die is makkelijker houdbaar en stelt niet zo'n hoge eisen aan de waterkwaliteit als de Ramirezi.

Ook een prachtig visje inderdaad die zet ik op mijn lijstje.

Bedankt allemaal ik laat weten wat het is geworden. Kan nog even duren want de bak moet ik eerst nog opzetten en indraaien.
 
Zijn er ook vissen, bijvoorbeeld solitair of als koppel, die erg mooi zijn, heel rustig zwemmen en nog vrij groot zijn maar wel geschikt voor mijn 80cm?

Zie veel arowana's voorbij komen. Heel rustgevend om naar te kijken omdat ze zo rustig zwemmen en behoorlijk groot zijn, veel te groot natuurlijk maar ik zoek dus ook zoiets, rustgevend visje maar dan geschikt voor mijn aquarium.
 
Zijn er ook vissen, bijvoorbeeld solitair of als koppel, die erg mooi zijn, heel rustig zwemmen en nog vrij groot zijn maar wel geschikt voor mijn 80cm?

Zie veel arowana's voorbij komen. Heel rustgevend om naar te kijken omdat ze zo rustig zwemmen en behoorlijk groot zijn, veel te groot natuurlijk maar ik zoek dus ook zoiets, rustgevend visje maar dan geschikt voor mijn aquarium.
Jammer dan dat een mini arowana niet bestaat he.;)
 
Zeker jammer. Misschien dat er dan wel een andere rustige vis is, of een rustig koppeltje.
Een die zich mooi door de bak beweegt ipv kris kras druktemakers zoals guppy's.

Heb een filmpje gezien van sparkling gourami's als ik de naam goed heb. Die zagen er ook leuk uit
 
Bedankt voor de info en de link.

Ik ben vanavond bij borghuis in deurningen geweest en zag de volgende vis. Kon alleen geen naam vinden. Wie weet meer? Vind m geweldig

20181005_192312.jpg
 
Dat is een malawicichlide, ik dacht: Prinses van burundi, kan niet in een gezeldschapsbak
 
De sparkikling goerami, ook wel dwergknorgoerami (trychopsis pumila) is een erg interessant visje. Zwemt hier wel veelal door de hele bak en niet zo zeer enkel aan het oppervlak. Wordt ook niet heel groot, ruime tetra formaat.

En een kempvis of betta als grote, rustige vis. Zijn er ook in minder opvallende/natuurlijkere kleuren

edit; hier een tweetal L104 in mijn 80cm. Worden niet groot en laten zich, iig hier, zo nu en dan eens zien. Dit zijn de 2 heren die ik hier heb zitten
20180923_202917.jpg
20180918_182609.jpg
 
De sparkikling goerami, ook wel dwergknorgoerami (trychopsis pumila) is een erg interessant visje. Zwemt hier wel veelal door de hele bak en niet zo zeer enkel aan het oppervlak. Wordt ook niet heel groot, ruime tetra formaat.

En een kempvis of betta als grote, rustige vis. Zijn er ook in minder opvallende/natuurlijkere kleuren

edit; hier een tweetal L104 in mijn 80cm. Worden niet groot en laten zich, iig hier, zo nu en dan eens zien. Dit zijn de 2 heren die ik hier heb zitten
Bekijk bijlage 259554 Bekijk bijlage 259555
Mooie foto's van je L-nummer Mike
 
Heb al veel goede referenties gehoord van de knor goerami.
 
Binnenkort over 1 a 2 weken ga ik beginnen met een schooltje er in zetten.
Ik denk dat het de keizertetra, nematobrycon palmeri, word. Vind m prachtig en ze zijn niet te druk. Ik wilde eerst eigenlijk de zebradanio maar ik vind deze denk ik wat te druk,ik ga ze nog eens goed bekijken in de winkel.

Een pangio kuhli lijkt me geweldig voor op de bodem. Nu ben ik er alleen niet zeker van of mijn scape geschikt is. Het is namelijk niet de bedoeling dat hij alles overhoop haalt. Iemand ervaringen met de pangio kuhli hoe deze met de bodem omgaat?
 

Terug
Bovenaan