Visbestand 70 liter (56x32x39,5)


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Huidige fauna en flora, tamelijk wat wortelhout en keien, Bolbitis Heudelotii, Eleocharis parvula, Rode lotus, Anubias Bonsai, 7x Epiplatys annulatus, 7x Propanchax macropthalmus en 2 dwergklauwkikkers.


Kan hier nog een koppeltje Pelvicachromis pulcher aan toegevoegd worden of is het beter om deze soort alleen te houden in een 70 liter bak ?

Ph 6,5 à 7
Gh 2
Kh 1

85% regenwater en 15% leidingwater.
 
Gezien de agressie van kersenbuikjes zou ik dat zeker niet doen. Daarbij vind ik 60cm al best krap voor ze, maar alleen zou het misschien net kunnen.
 
dwergklauwkikker hebben als het goed is minimaal 60cm nodig ook zijn het erge vervuilers dus wil je dan niet zo'n druk bestand.

van de Epiplatys annulatus wil je er wat meer. Dan hebben ze leuker gedrag
 
dwergklauwkikker hebben als het goed is minimaal 60cm nodig ook zijn het erge vervuilers dus wil je dan niet zo'n druk bestand.

van de Epiplatys annulatus wil je er wat meer. Dan hebben ze leuker gedrag

Met vervuilen bedoel je dat ze voor veel nitraat zorgen ?

Hoeveel epiplatys annulatus bedoel je dan in totaal ? En wat met verhouding man/vrouw ?
 
Met vervuilen bedoel je dat ze voor veel nitraat zorgen ?

Hoeveel epiplatys annulatus bedoel je dan in totaal ? En wat met verhouding man/vrouw ?
met vervuilen bedoel ik eerst ammoniak --- > nitriet --->. nitraat

verhouding weet ik niet precies, weet wel dat als je er 4 wilt je 1 man wilt en je 3 vrouwtjes wilt. Als je er meer neemt heb ik geen idee misschien 2m en 8 vrouw ofzo maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
 
weet wel dat als je er 4 wilt je 1 man wilt en je 3 vrouwtjes wilt. Als je er meer neemt heb ik geen idee misschien 2m en 8 vrouw ofzo maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Vwb de verhoudingen zou ik gaan voor 1 man + vrouwen OF genoeg mannen om er zeker van te zijn dat er niet een dominant wordt. Dat vereist minimaal 3, maar liever meer mannen. Echter, dan moet je ook minimaal evenveel dames toevoegen en daar vindt ik de bak te klein voor.
 

Terug
Bovenaan