Visbestand 60 liter aquarium


Boris Cornelis

Well-known member
Lid geworden
4 november 2018
Berichten
152
Leeftijd
28
Zitten momenteel in mijn bak:
10 rasbora galaxy schooltje
2 antennebaarsjes
3 Otocinclus alg eters

De antenne baarsjes zwemmen zoals verwacht over de bodem tot midden laag.
De rasboras zwemmen heel actief door het hele aquarium, maar schuilen ook graag achter de rotsen en planten in mijn aquarium.
De otocinclus zittenn lekker op de rotsen, de platen, overal waar ze beetje algen kunnnen schoonmaken :p.

Ik wil eigenlijk nog iets toevoege aan mijn aquarium, enn heb daar jullie advies voor nodig.
Ik zit nu te denken aan een bovenlaag soort, maar een mooie optie is eigenlijk alleen de gourami soort.
- Ik vind de honing dwergg gourami mooi, de blauwe gourami, en dan is er ook nog een regenboog soort (alleen is het vrouwtje daarvan zilver en vind dat wel net jammer).
De diamand gourami vind ik het mooist, maar weet niet of dat zou kunnen meegenomen aquarium formaat enn visbestand.

Hebben jullie ideeen, is bovenlaag enige optie, of kan ik ook naar iets anders erbij kijken? Ik kan alle tips gebruiken, een extra school erbij misschien ja/nee, andere opties voor bovenlaag?

50036244_2107664589313164_1351147628435341312_n.jpg


50036244_2107664589313164_1351147628435341312_n.jpg
 
Je bak is te klein voor genoemde gouramisoorten.

Je zou een epiplatys dageti of epiplatys annulatus groepje kunnen doen
 
Je bak is te klein voor genoemde gouramisoorten.

Je zou een epiplatys dageti of epiplatys annulatus groepje kunnen doen

epiplatys annulatus vind ik heel mooi! een bovenlaagvis zo te zien met heel veel kleur.
Is dit aan te raden met mijn bak en vissen? kan prima in een gezelschaps aquarium?
 
En de dwerg gourami? lees online dat die ook prima erbij zou kunnen?
 
Ik zou naast de antennebaarsjes geen vis nemen die territoriaal is. Ik heb zelf honinggouramis in mn 60cm bakje. Maar die zwemmen ook overal.
 
Wat vinden jullie dan van dit voorstel: epiplatys annulatus
 
Wat zijn beetje betaalbare mooie drijfplanten? die niet te veel licht blokken?
 
Volgens mij kan de Honinggourami prima in een 60cm want ik heb ze hier ook in een 60cm zwemmen.
 
Volgens mij kan de Honinggourami prima in een 60cm want ik heb ze hier ook in een 60cm zwemmen.

Ja alleen zitten er al antennebaarsjes in. Dat lijkt me snel fout gaan. Of denk ik te negatief haha?
 
Nou die zitten niet echt in dezelfde laag volgens mij. De Gourami s zitten hier veelal in het midden en bovenin.
 
Ik hoor zovaak dat honinggourami niet met de antenne baarsjes samen kunnen, en ondertussen zie ik onnline zoveel aquaria videos waar mensen deze soorten samenn hebben.
Dus weet nu niet wat ik moet geloven
 
Hou er wel rekening mee dat Antennebaarsje geen makkelijk te houden visjes zijn en ik zou liever een andere optie kiezen.
 
nouja ik heb ze vaker gehad, nooit problemen mee gehad
 

Deze heeft dwerg gouramis gwn met de antenne baarsjes
 
Het hangt volgens mij ook wel af van het karakter van de visjes. Als je ervaring hebt en weet waar je op moet letten voordat het echt fout gaat kan je het miss wel doen. Overigens zou k niet uitgaan van wat je op youtube zit. Mensen doen van alles. Dat het op de video goed gaat betekend nier dat het na een half jaar nog goed gaat natuurlijk.
 
Youtube en FB zijn geen goede bron voor info zul je vaak zien. Vaak lees en hoor je daar de meest rare en verkeerde adviezen.
 
Alleen als je een chronisch geld teveel hebt, en graag vaak je handelaar ziet. Is de Colisa lalia een topkeuze!

Voor ze naar Nederland komen hebben ze allemaal al het iridovirus opgelopen wat vaak pas bij de liefhebber tot uiting komt. De een na de ander sneuvelt, en je kan als het tegen zit elke 2/3 maanden weer nieuwe halen.

De Ramirezi past qua temperatuur niet bij je andere soorten en ook wensen ze een lage PH van rond de 6. Heb je dit niet dan kan je er voortijdig afscheid van nemen helaas.
 
Oke dus gewoon deze doen dan: epiplatys annulatus?
 
Haha ja! vond dat een paar afbeeldingen van de playboy ook voor een leuk achterwand spektakel zorgden xd.
Goed dat het je opvalt!
Maar wat denk jij epiplatys annulatus, zouden die kunnen?
 
of een 2e school vis soort erbij?
 
2de schoolvis is geen aanrader in zo'n kleine bak, dat gaat of elke school aan 1 kant hangen en dus niet leuk rondzwemmen dus heel onnatuurlijk, of het oogt enorm rommelig, wat ook onnatuurlijk is., je bak is daar simpelweg te klein voor
 
Oke weet ik dat, maar deze: epiplatys annulatus kan dus 100%?
 
Ja dat zou moeten kunnen.
Ik heb zelf wel 2 scholenvisjes gecombineerd. Rasbora galaxy en vuurzalmpjes. Ik vind het zelf wel leuk. Maar beide visjes scharrelen meer rond dan dat ze echt scholen. Het is wel drukker dan 1 school visjes.
 
Haha ja! vond dat een paar afbeeldingen van de playboy ook voor een leuk achterwand spektakel zorgden xd.
Goed dat het je opvalt!
Maar wat denk jij epiplatys annulatus, zouden die kunnen?
Ik denk alleen dat mensen die je bak bekijken, en het zien niet meer naar de vissen kijken. :p Geniaal gevonden dit!

De Epiplatys annulatus zou best kunnen. En dan 1 man (Die je Hugh Hefner de 2e zou kunnen noemen. ;) ) en een stuk of 5 vrouwen.
 
Heb zelf ook de rasbora galaxies 10 stuks, merk gewoon dat ze heel actief rond zwemmen alleen dat er nog zoveel ruimte is (omdat hele kleine visjes zijn). Kan ze dan misschien beter uuitbreiden
 
1 man en 5 vrouwen?
 
1 man en 5 vrouwen?
De mannen kunnen nog weleens vervelend tegen elkaar zijn. In een grotere bak kunnen makkelijk meerdere vrouwen met een aantal dames. Maar in dit formaat zou ik het niet doen.
 
De mannetjes zijn wel veel mooier qua kleuren:
Pseudepiplatys-annulatus-pair-288x217.jpg
 

Terug
Bovenaan