Visbestand 150L (92 x 44 x 40 cm) aquarium


Douf

Member
Lid geworden
12 januari 2024
Berichten
12
Leeftijd
23
Ik ben een complete beginner wat betreft vissen/aquaria dus ik zoek hulp wat betreft het uitzoeken van de vissen.

Via de website ''AqAdvisor'' heb ik het volgende visbestand samengesteld:

6x guppy
6x zwaarddrager
6x corydoras
6x betta splendens (vrouwtjes)
6x trichopsis pumila
1x ancistrus
Totaal: 31

Ik heb hierbij rekening proberen te houden met de verschillende lagen waarin ze zwemmen, hun grootte en of ze goed bij elkaar kunnen. Tevens moeten ze ook ''makkelijk'' te onderhouden zijn en niet te duur in onderhoud. Echte beginnersvissen dus.

Toch ben ik niet zeker en zou ik graag jullie advies willen.
Zijn dit beginnersvissen?
Zijn dit teveel/te weinig vissen voor de grootte van het aquarium?
Kan ik beter minder soorten vissen met een grotere hoeveelheid nemen?
Kunnen deze vissen goed met elkaar overweg in hetzelfde aquarium?
Ander advies/dingen om rekening mee te houden?

Bedankt alvast, het word gewaardeerd!
 
Voor zover ik weet vechten ook vrouwtjesbetta's elkaar de tent uit, maar er zijn mensen die hier meer ervaring mee hebben dan ik. Maar daar moet je dus wel even goed opletten.
Guppen en zwaarddragers zijn levendbarenden, als je met 6 van ieder begint, heb je binnen de kortste keren een bak vol. En weet je je geen raad meer met de jonkies. Er zijn een heleboel leuke scholenvisjes die je wat beter in toom kunt houden. Kijk eens bij de rasborasoorten bijvoorbeeld.
Corydoras zijn een prima idee, en ook de ancistrus kan goed in zo'n bak.
De trichopsis pumila weet ik te weinig van af, daar ga ik niets over zeggen.

Probeer bij het samenstellen van je bestand voor één soort per laag te gaan, met eventueel een grotere tweede blikvanger erbij. Je hebt nu 4 vissoorten in de middenlaag,dat kan heel snel erg rommelig ogen. (Voor de vissen maakt het niet uit, dus voor hen hoef je het niet te laten).