Vis voor nano aquarium met betta


Gewoontjes

New member
Lid geworden
4 oktober 2023
Berichten
3
Leeftijd
20
Hoi allemaal,
Ik heb een Superfish panorama 50 (zwemruimte is ongeveer 30,5x22x25) met een mannelijke betta, en zou graag suggesties willen wat voor algenetertje goed hierbij zou kunnen en eventueel iets kleins voor topwater
 
Garnalen misschien als je die leuk genoeg vind, andere vissen bijvoegen is een beetje gniepig om het bij zo,n kempvis plaatsen. In die ruimte dan.
 
Ik zou zeggen daar moet niks bij. Het is een kleine bak en soms zijn betta s gek op garnalen dus dat zou ik al niet doen en voor nog meer visjes is de bak denk ik te klein.
 
Je zou er neritina of vittina slakken bij kunnen steken. Dit zijn goede algeneters, en voor kleine aquariums (onder de 50 liter) de enige goede optie. Japonica garnalen zijn ook goede algeneters, maar ik vind ze wat groot (zeker rekening houdend met het feit dat het groepsdieren zijn). Vuurgarnalen en bijven garnalen zijn kleiner, maar zijn geen algeneters. Moest je garnalen willen zou ik de vuurgarnalen aanraden.
 
Die Neritina legt eitjes die niet uitkomen en heel lastig te verwijderen zijn dus ik neem ze niet meer.
 

Terug
Bovenaan