Vis uit grote aquarium vangen


ray79

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2010
Berichten
207
Leeftijd
44
Locatie
hengelo
Hallo, ik heb een vraag . Ik wil bepaalde vissen uit mijn bak vangen (niet alle vis )hoe kan ik dit het beste doen zonder al het water eruit te moeten halen. Iemand tips ?

Ik wou eigenlijk vanavond beginnen om een poging te wagen (ze worden zaterdag opgehaald) als ik ze in een specikuip met een pompje doe met aquarium water kan dat tot zaterdag ?het gaat om malawi vissen.
Waarom ik vandaag wil beginnen ik hoop zo de stress te verminderen zodat ik niet een 4 uur hoef te vangen en dat ze dan de hele bak door stressen.


Mvg ray
 
Laatst bewerkt:
Ik verkijk me soms weleens meer op dingen hoor maar lijkt me nu dat je er toch een groter probleem van maakt dan nodig is ;)
Zorg datje 2 schepnetten hebt van een redelijk formaat en dan het ene net voor de vis en de andere achter de vis houden.
 
Zoals John aangeeft doe ik het ook en jaag ze met het ene net naar een kant en vang ze dan daar uit. Om stress te voorkomen zou ik ze niet te vroeg uitvangen.
 
Ok thnx dan ga ik het zo proberen en Dan vang ik ze zaterdag ochtend eruit
 
Lijkt me wel het verstandigste toe hoor.
 
Zo kan het maar ook zo: Neem een plastic fles met een grote hals, snij deze op 1/3 van boven door en doe in het deel met de gewone bodem een paar voertabletjes + 1 steen. Steek nu de flessenhals er omgekeerd op en maak met een gloeiende dikke naald 2 gaatjes tegenover elkaar door de fles en de hals. Doe daar een (ijzer) draadje door lang genoeg om, als de fles op de bodem ligt, je via dat draadje de fles naar boven kan halen.
Vul het geheel nu met aquawater en leg de fles plat in je bak..... FF wachten en PIZZA, lukt elke keer, en altijd. en verstoort je bak en vissen niet. :D:D:D
Kan ook met een heel klein aquabakje met valdeur, maar die kost nogal wat.
 
Hoe heb je de bak ingericht? Bij een typisch malawi aquarium ga je niet zomaar vissen uitvangen zonder eerst 90% van de stenen te verwijderen.

Zodra ze een net zien gaan ze er achter en tussen hangen en dan krijg je ze never nooit meer te pakken.

Flessenmethode kan werken maar ben je wel ff mee bezig totdat je de juiste eruit hebt.
 
Zo kan het maar ook zo: Neem een plastic fles met een grote hals, snij deze op 1/3 van boven door en doe in het deel met de gewone bodem een paar voertabletjes + 1 steen. Steek nu de flessenhals er omgekeerd op en maak met een gloeiende dikke naald 2 gaatjes tegenover elkaar door de fles en de hals. Doe daar een (ijzer) draadje door lang genoeg om, als de fles op de bodem ligt, je via dat draadje de fles naar boven kan halen.
Vul het geheel nu met aquawater en leg de fles plat in je bak..... FF wachten en PIZZA, lukt elke keer, en altijd. en verstoort je bak en vissen niet. :D:D:D
Kan ook met een heel klein aquabakje met valdeur, maar die kost nogal wat.

Zit er dan niet vaak de verkeerde vis in?
 
Die fles heeft bij mij nog nooit gewerkt :(
Wel: veel water eruit en dan met twee netjes en heeeeeel veeeeel geduld :)
 
Ik doe het gewoon zoals beschreven. Dan ga ik gewoon lekker slapen en smorgens zie ik wel wat de buit is. En ja ik heb ook cory's, maar er is er gelukkig nog nooit eentje verdronken in de fles, heb ook bakje met valdeur, maar de wateruitlaat gaten zijn erg groot zodat kleinere vissen bij het ophalen van het bakje er wel eens mee uit glippen.

Ik voer de vissen voor de vangpoging 2 dagen niet en dan zwemt zowat het hele bestand er zo in!
 

Terug
Bovenaan