Vis met slierten poep


manon0813

Member
Lid geworden
29 september 2022
Berichten
12
Leeftijd
17
Hallo allemaal,
Ik heb een 100L aquarium met guppen, tetras, bijlzalmen, corydoras en garnalen. Nu zag ik gister dat deze vrouwtjesgup eenabnormaal slierterige poep heeft. Ik was even gaan lezen over wat het kon zijn en ik kwam tot de conclusie van een parasiet, met name flagellaten.
Echter zwemt ze gewoon druk mee en eet goed, dus dacht ik toch maar even navragen.
Als iemand een idee heeft over wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan behandelen, zou ik het graag willen horen!

Groet, Manon.
 

Bijlagen

  • 20230718_182928.jpg
    20230718_182928.jpg
    416.2 KB · Weergaven: 76
  • 20230719_203445.jpg
    20230719_203445.jpg
    454.4 KB · Weergaven: 41
Das wel een flinke sliert ja... Ik dacht er een week geleden ook al wat rond te zien zwemmen en nu heb ik ook zieke vissen dus je weet het niet. Ik volg het in iedergeval. Ik zou flagalaten niet uitsluiten!
 
Ben je van voeding veranderd? Zou daar ook door kunnen komen.
 
Ben je van voeding veranderd?
Ik heb een ander potje flakes gekocht een paar dagen geleden maar wel gewoon hetzelfde, dus weet niet of dat ook geld als ander voer?
 
als het hetzelfde is als altijd dan zou ik denken van niet. Maar Mijn sluiers hebben ook wel eens een witte sliert, als ik ze gevarieerd voer. Kan ook een lege poepsliert zijn (weet even niet hoe dat heet haha), kan gebeuren als ze langer dan normaal geen eten hebben gehad
 

Terug
Bovenaan