Vis ligt op filter


J

Julianvb04

Guest
Een guppy ligt sinds vanavond op de filter en heeft een dikke buik. Niet in staat om te zwemmen! Suggesties wat dit kan zijn?!

image.jpg
 
Hoe groot is je aquarium en kun je een foto plaatsen? Dan is het voor ons veel handiger mee kijken.
 
Zodat de vissen meer beschutting hebben mogen daar zeker meer plantjes in. Drijfplantjes zullen ze ook waarder voor beschutting.

Die plantjes die je hebt moet je uit de potjes halen en dan het steenwol eraf peuteren. Daarna pas planten en het liefst alle stengeltjes een beetje uit elkaar.
Het makkelijkste krijg je de steenwol er af onder de kraan, ik gebruik bv een pincet met een scherpe punt om de steenwol rustig los te peuteren. Een satéprikker zal ook wel werken.

Je bakje ziet er erg netjes uit hoor. Hoe lang heb je het nu draaien?
 
Ik zal even kijken met dat plantje, bedankt voor de tip!
Ik heb het een kleine 5 jaar denk ik.
 
Weet iemand ook hoelang ze dit gaat doen?! Ze is denk ik al wel 2 weken dik maar heeft nog niet zulk gedrag vertoont
 
Weet iemand ook hoelang ze dit gaat doen?! Ze is denk ik al wel 2 weken dik maar heeft nog niet zulk gedrag vertoont
Het ziet er uit dat ze op het punt staat te bevallen. Maar net als bij mensen kun je ook het precieze moment niet voorspellen natuurlijk. Ik zou zeggen, geef haar alle rust, verstoor haar niet. Bak gewoon rustig laten, voeren maar niet rommelen. Zou me niks verbazen als je morgenvroeg kleine gupjes ontdekt.

Alleen, als je meer plantjes had en drijvertjes hadden de jongen meer kans om te overleven; zoals je wellicht weet eten guppen ook hun eigen babies op. Kleintjes moeten dus plekjes hebben om zich te verstoppen.
 
Ik zie ook al een andere guppie met een dikke buik, ik zal morgen gelijk naar de dierenwinkel voor plantjes! Bedankt!
 
Ik zie ook al een andere guppie met een dikke buik, ik zal morgen gelijk naar de dierenwinkel voor plantjes! Bedankt!
Veel succes! Drijvertjes koop je vaak in kleine aantallen. Tip... mocht je Braziliaanse klimop vinden, die kun je ook goed als drijfplantje gebruiken. Zeker als het wat gegroeid is kunnen kleintjes zich er goed in verstoppen.
Het plantje heet ook wel Hydrocotyle leucocephala
 

Terug
Bovenaan