Vis komt niet meer van de bodem


F

Flipper

Guest
Hallo iedereen

Onlangs opende ik een topic over mijn sluierstaarten. Jullie raadden ma aan om ze weg te doen, omdat mijn bak nl te klein is voor hen. Nu heb ik 1tje van de 3 teruggebracht naar de winkel, maar de 2 die ik als verassing heb gekregen zijn er nog steeds, omdat ik niet goed weet waar ik naartoe moet met hen ... In een vijver durf ik ze niet doen, ben bang dat dit nu te koud is voor hen en dat grotere vissen hen op zullen eten. Naar de winkel lijkt me ook sterk dat dit nog kan, heb ze nu toch al een dikke 2 maanden (de derde had ik nl zelf apart gekocht een tijd later).

Maar nu dus mijn vraag / probleem, mijn ene sluierstaart zwemt sinds deze ochtend (al een paar uur dus) hele tijd op de bodem. Hij blijft ook op dezelfde plek en lijkt niet vooruit te geraken ... Ik weet dat dit absoluut geen goed teken is, maar ik weet niet juist hoe ik het kan verhelpen.

Heeft er iemand tips? Weet iemand wat dit is?

Ik heb een 60l bak voor de twee vissen, ik weet dat dit te klein is maar ik zoek nog steeds naar een oplossing om hen een betere huisvesting te geven ...

Kan iemand me voor nu helpen? Alvast bedankt!
 
Heel cru om te zeggen van me, maar zolang jij ze in dit kleine bakje houdt zal het beter maken van de vis, dweilen met de kraan open zijn en zodra de ene ziekte weg is, steekt de volgende weer op en ben je continu bezig met medicijnen en kuren en andere ellende.
 
Heel cru om te zeggen van me, maar zolang jij ze in dit kleine bakje houdt zal het beter maken van de vis, dweilen met de kraan open zijn en zodra de ene ziekte weg is, steekt de volgende weer op en ben je continu bezig met medicijnen en kuren en andere ellende.

Ik weet dat ik snel een andere oplossing moet zoeken dat het niet juist van me is om ze nog langer te houden, maar zoals ik zei, ik weet niet waar ik met hen naartoe moet :( Ook niemand wil me helpen, iedereen in mijn omgeving is ervan overtuigd dat zo'n bak ruim genoeg is voor mijn vissen, niemand gelooft me als ik zeg dat ze veel te klein zitten ... Dus nu moet ik het zelf maar oplossen, terwijl die visjes totaal als verassing kwamen en ik op niks voorbereid was. Heeft iemand een idee waar ik met ze naartoe kan?
 
Eventueel kijken naar een speciekuip die je kwijt kunt. Heb je vaak een groter watervolume. Als het dan wat warmer is zijn je vissen wss ook wat gegroeid en zou je kunnen kijken naar een vijver
 
Eventueel kijken naar een speciekuip die je kwijt kunt. Heb je vaak een groter watervolume. Als het dan wat warmer is zijn je vissen wss ook wat gegroeid en zou je kunnen kijken naar een vijver

Heb het net even opgezocht, kan er één van 90L bestellen voor €10, dus dit lijkt me inderdaad een goede tijdelijke oplossing. Hoe lang zou je aanraden ze daar maximum in te laten zitten?
 
Heb het net even opgezocht, kan er één van 90L bestellen voor €10, dus dit lijkt me inderdaad een goede tijdelijke oplossing. Hoe lang zou je aanraden ze daar maximum in te laten zitten?

Op marktplaats worden ze vaak gratis aangeboden
 
Op marktplaats worden ze vaak gratis aangeboden

Ik wil ze gerust weggeven en hoef er echt niks voor, maar ben gewoon bang dat ze dan terecht komen bij iemand die er geen zorg voor zal dragen ... Snap je, daarom zou ik ze liever in een vijver doen bij mensen die ik goed ken
 
Ik zou inderdaad een speciekuip neer zetten.
En zolang je die nog niet heb dagelijks waterverversen in je 60 liter bak.
Ook in de speciekuip zal je regelmatig moeten verversen, en een sterke filter erop aan sluiten.
 
Ik zou inderdaad een speciekuip neer zetten.
En zolang je die nog niet heb dagelijks waterverversen in je 60 liter bak.
Ook in de speciekuip zal je regelmatig moeten verversen, en een sterke filter erop aan sluiten.

Bedankt!!!
 
Ik wil ze gerust weggeven en hoef er echt niks voor, maar ben gewoon bang dat ze dan terecht komen bij iemand die er geen zorg voor zal dragen ... Snap je, daarom zou ik ze liever in een vijver doen bij mensen die ik goed ken

Ik bedoelde de speciekuip dat die gratis worden aangeboden :thumbs:
 
Zet er een wat groter buitenfilter op. die het water schoonhoud.
 
Ik zou inderdaad een speciekuip neer zetten.
En zolang je die nog niet heb dagelijks waterverversen in je 60 liter bak.
Ook in de speciekuip zal je regelmatig moeten verversen, en een sterke filter erop aan sluiten.

Enig idee hoe lang ik ze hier max in zou kunnen houden? Want zal nog wel een tijdje duren voor het weer warmer wordt
 
Enig idee hoe lang ik ze hier max in zou kunnen houden? Want zal nog wel een tijdje duren voor het weer warmer wordt
Eigenlijk heel simpel, totdat de watertemperatuur stijgt. Ik weet niet wat de temperatuur moet zijn.
En als ze dan naar koeler water gaan, heel erg rustig overwennen.
 
Zijn koudbloedig he, goudvissen. 20-24 graden lukt het wel.
 

Terug
Bovenaan