vijverbak 1.25x1.25 t.b.v waterschildpadden


Ben nu zo'n beetje bij beetje alle materialen en benodigdheden bij elkaar het verzamelen. Qua techniek heb ik de filter natuurlijk al, en zal ik alleen nog de lampen, houders, vijverpomp en de heaters moeten hebben. Voor de rest is het een kwestie van hout halen en dan beginnen maar dit doe ik in de wintermaanden. Een begin wordt er binnekort al gemaakt dmv het ingraven van de vijver. Ik heb toch gekozen om hem met de punt in te graven en het ondiepere gedeelte op de grond te laten rusten.

gr

Michael
 
Welke schildpadden en hoeveel wil je er gaan houden hier in ? Mooi ontwerp, ben benieuwd naar de uitvoering.
 
hey,

ik heb 2 schildpadden, een mannetje geelbuik en een vrouwtje geelwang. Deze zitten nu samen in een aquarium en mogen dus in het begin van volgend jaar naar de grote vijver verhuizen.
 
Dat zullen ze zeker super vinden. Als ze groter dan 10 cm zijn, moeten ze niet meer echt zo warm gehouden worden. Ik heb niet het hele topic doornomen, maar wou dit toch nog even opmerken.
Zie anders ook http://www.licg.nl/1mh/
 
Hallo,

wat betreft dat ze niet warm hoeven gehouden te worden. Mijn schildpadden hebben tot nu toe altijd in een verwarmde bak gezet. Om ze nu buiten meteen onverwarmd te zetten vind ik onverantwoord. Zij zullen langzaam moeten wennen aan een ander klimaat. Hierbij ondersteun ik toch met thermostaten, en deze kunnen afbouwend gebruikt worden.

gr,

michael
 

Terug
Bovenaan