Vijver Mauriceb


en hoe heb je dat gedaan kellemes?
doe ik iets verkeerd?
 
MauriceB zei:
en hoe heb je dat gedaan kellemes?
doe ik iets verkeerd?
Nou, eigenlijk zou je eerst de foto ergens op schijf moeten opslaan, dan fysiek draaien, en dan pas uploaden met het upload-programma. Het is een tekortkoming van het upload-programma dat het niet automatisch gebeurd.
In mijn versie (zie handtekening) zal ik dit gaan automatiseren maar ik wacht even totdat het AquaForum is gemigreerd naar andere software
 
Netjes gedaan .
 
Sjieke dinges, hoe diep is je vijver ?

Ben benieuwd hoe het met de paradijsvissen zal vergaan, hoeveel ga je er in doen ?
 
Ziet er inderdaad goed uit.
Hoeveel liter was het totaal?
 
eh ja verkeerd op de watermeter gekeken ik gok zon 2000 liter

hij is 90 cm totaal, waarvan 30 boven de grond.
ik heb geen idee hoeveel paradijsvissen ik kan krijgen komen uit duitsland van een liefhebber.
de hele buitenkant is 30 cm diep dus dat moet ideaal zijn voor de paradijsvissen, even goed beplanten.
waarschijnlijk zal ik wel gaan proberen een kweekje binnen op te zetten voor de zekerheid.
en anders nesten van buiten uitscheppen.

ik gok ergens zo rond de 7-8 stuks
 
Dat zijn prachtige vissen. Ik heb er ook nog onverwarmd mee gekweekt, maar nog nooit in een vijver. Moet volgens mij wel lukken. Ik zou je wel aanraden om eerst een entportie levend voer toe te voegen. Artemia, cyclops, ... Dan kunnen deze al wat doorkweken, voor er vis in komt.
 
Goed plan gezz
 
Weer een stap verder, vandaag lavasplit gehaald.
Vijverrand opgehaald.
Mossel voor bittervoorntjes die nog in de schuur zitten
3 notropis chromosus dikke vrouwen. Ook in de schuur
3 v 3m cyprinella lutrensis er waren niet meer vrouwen dus ook niet meer mannen gehaald. Zitten ook nog in de schuur.
Entportie watervlooien in de vijver gedaan.

Hopelijk deze week een kweek van de notropis anders gaan ze weer van de verwarming af en volgende week naar buiten.
 
Leuk videootje hoor Maurice.
 
Mooi gezicht zo bij die Mossel hoor.
 
Mossel in een akje dan banjert die niet de hele bak door.
Was zeker leuk om te zien dus morgen de mossel ff apart zetten.
 
Prachtige video, leuk dat je dit hebt kunnen vastleggen. Wat een leuk kweekgedrag ook, afzetten in een mossel.
 
Seabait zei:
Mooi project maar jammer van alle vouwen en bobbels in de folieranden.
Kost ff tijd maar dat spul kan je echt heel mooi verwerken zodat je strakke randen hebt.

Randen onderwater storen niet en je vissen kunnen er goed onder schuilen. Ook kikkers, salamanders e.d. zitter er hier graag onder. Verder werk je het folie toch weg met stenen/planten of zoals Maurice met een muurtje.. dus geen last van.

Leuke viskeuze. Hoe groot worden die chinese bittervoorntjes ook al weer?
 
Cm of 7-8
 
Zaterdag word de vijverrand geplaatst dan zal ik ff een update laten zien.
 
Mooie vijver Maurice, ziet er goed uit!
Leuk visbestand ook. :thumbs:
Zit zelf te twijfelen om een schooltje Chrosomus bij te nemen. Maar vraag me af of deze stroming nodig hebben, of zouden ze ook goed in stilstaand water kunnen?
 
hij is klaar

778226mauriceb_0_85_picture.jpg

958112mauriceb_0_85_picture.jpg

359683mauriceb_0_85_picture.jpg

283932mauriceb_0_85_picture.jpg
 
panchax zei:
Mooie vijver Maurice, ziet er goed uit!
Leuk visbestand ook. :thumbs:
Zit zelf te twijfelen om een schooltje Chrosomus bij te nemen. Maar vraag me af of deze stroming nodig hebben, of zouden ze ook goed in stilstaand water kunnen?

ze hebben stromend water nodig om af te zetten maar doen het ook prima in stilstaand water en een extra pompje erbij en voila het stroomt.

voor notropis ga je naar duitsland hier in nederland betaal je je een ongeluk, duitsland 2 - 3 euro pst hier 6-10 euro pst

beter neem je jonge dieren ze worden namelijk maar jaar of 5 6-7 cm zijn al een jaar oud
 
Prachtige vijver....ben wat jaloers!
Jammer dat ik zoveel sukkel met mijn vijvertje, ik krijg het niet goed.
 
Ziet er goed uit, Maurice.
Heb je strak gedaan.
 
Bedankt allemaal ben ik enorm tevreden met mezelf

Zaterdag ga ik nieuwe vissen halen chromosus eryhtrogaster !!!!!
 
Nou 1 1/2 uur duitsland in gereden met ejay voor 10 erythrogaster tja je moet wat doen op een zaterdag.
 
Zijn nog mini's he, kun je ze terug vinden in de vijver :p Alles zwemt mooi
 
Ja ik zie wat zwemmen kan niet zien hoeveel, met een klein zonnetje beetje veoeren en toen kwam alles wel omhoog.

Vanavond toezegging gekregen voor 5 macropodus occelatus, whoehooeeee super blij mee
 
Gaaf! Ben benieuwd. Post even wat foto's als ze je hebt
 
Komt goed ff afhankelijk van wanneer de eigenaar in nederland komt
 
968261mauriceb_0_85_picture.jpg


186264mauriceb_0_85_picture.jpg


385517mauriceb_0_85_picture.jpg


436225mauriceb_0_85_picture.jpg



als het straks warmer word ben ik er klaar voor , hopen dat de regenbogen hierin gaan afzetten.
vissen kunnen er dan niet meer bij want eitjes vallen gedeeltelijk in elk geval door de gaatjes

nieuwe waterlelie ik had 2 rode klein blad, 1 geruild met mijn vader voor zijn groene met groot blad en witte bloem.
 

Terug
Bovenaan