verwarmingselement heeft condens en is boven water geweest


D

Delfzijl

Guest
Ik heb een Eheim/Jager verwarmingselement van 300 watt, deze staat in een juwel vision 450, dus 450 liter. Deze lag rechtstandig op de grond, heb de bak net nieuw en er zaten geen zuignoppen bij om deze aan t raam te bevestigen, ik heb nu 1 gekregen van mijn vader. Nu schijn ik t fout te hebben gedaan door niet eerst de stekker van de verwarmingselement eruit te halen, maar deze erin te laten,en zo de verwarmingselement klein stukje boven water gehad en daarna weer ondergedompeld en vastgezet met de zuignappen., staat nu dus rechtstanding in de bak. Ik dacht dat ie kapot was(sloeg eerst niet aan, later gelukkig wel weer), maar temperatuur is nu 27 graden,dit geeft de thermometer aan, verwarminselement staat op 25 maar natuurlijk geeft verlichting en kachel ook warmte. Nu is mijn vraag aangezien t lijkt alsof er wat condens binnenin de verwamingselement zit, wat dit betekent? en gaat ie alsnog kapot??
 
Ik denk dat het element wel tegen een stootje kan. Je temp lager zetten. En goed in de gaten houden. Een nieuw verwarmings element is zo gekocht mocht de andere stuk gaan. Ik denk niet dat het element stuk gaat.
 
Dat is het vocht wat er al in zat.
Maar, Nooit meer doen.
Volgende keer knalt hij,als hij door blijft verwarmen.
 
bedankt voor de snelle reacties! ik zal dit ook idd nooit weer doen!!! en uiteraard zal ik t verwarmingselement en de temperatuur van t water goed in de gaten houden, momenteel is alles nog goed dus ik heb echt geluk gehad!
 

Terug
Bovenaan