Verwarming plaatsen


M

marco1971

Guest
Ik vraag me eigenlijk af of ik een verwarming voor aquarium horizontaal kan plaatsen, d.w.z. geheel onder water? of moet het bovenste gedeelte boven het water uitsteken?
 
ligt er even aan hoe oud de heater is, oude schijnen nog wel is een stukje boven het water uit te moeten steken. ook voor uit china bestelde exemplaren geld dit meestal.

als ze gewoon volledig onderdompelbaar zijn, schijnt het juist beter te zijn ze horizontaal te plaatsen.

lekker onderaan de bak, stuk hout ervoor en je ziet er niks meer van :)
 
ik zal eens uitproberen, als jullie vanavond zonder stroom zitten, dan weten jullie wie verantwoordelijk daarvoor is :oops::juggle:
 
Heden morgen om 5 uur werd ik wakker door een luide knal en gekletter van water.
Het betreft mijn quarantaine en kweekbak die gelukkig na een nieuwe opstart een paar weken geleden nog niet vol vis zat.

Verwarming ontploft, zoiets heb ik nog nooit gehoord of gezien, de glasscherven zitten in de kit naad waardoor deze van boven tot onder opengescheurd is.
Lekker wakker worden om 5 uur in de morgen:mad:
20170219_075604.jpg
 
De verwarming was een paar jaar oud, wat er gebeurt is, geen idee maar ik vermoed een kortsluiting.
Waarom hij ontploft is mij een raadsel, zo als gezegd nog nooit gehoord dat zoiets kon en ik loop al zo'n 30 jaar rond in de aquariumwereld
 
Dat ze weleens kunnen knappen is bekend maar echt met zo'n geweld ontploffen heb ik ook nog nooit eerder van gehoord idd.
 
Volgens mij Juwel, maar ik kan de opdruk op het glas niet meer lezen :D
 
Blijft enorm waardeloos natuurlijk maar is achteraf gelukkig enkel bij materiële schade gebleven,zou je toch niet aan moeten denken dat je net met je hoofd boven de bak hangt en er gebeurd zoiets.
 
Ja ik zal me druk maken om 15 euro ;-)

125 liter water over de laminaatvloer, bak kapot pomp kapot, er is al een mail naar de verzekering :engel:
 
zo das niet fijn wakker worden zeg
wel apart zon klap aan de andere kant is wel 220 volt wat in de bak hangt
en daar gebeurt wel meer rare dingen mee dus of een hele forse kortsluiting of de buis is blijven verwarmen en oververhit geraakt
gelukkig geen persoonlijke ongelukken al kan ik me voorstellen dat je op zijn zachts gezegd niet blij was eerst de klap en dan 5 uur s´morgens
staan dweilen :oops::(

groet en sterkte

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: *Ger
zo das niet fijn wakker worden zeg
wel apart zon klap aan de andere kant is wel 220 volt wat in de bak hangt
en daar gebeurt wel meer rare dingen mee dus of een hele forse kortsluiting of de buis is blijven verwarmen en oververhit geraakt
gelukkig geen persoonlijke ongelukken al kan ik me voorstellen dat je op zijn zachts gezegd niet blij was eerst de klap en dan 5 uur s´morgens
staan dweilen :oops::(

groet en sterkte

jaap
Het resulteert in een flinke berg was

20170219_080556.jpg
 
Ongelooflijk zeg!

Wat een verwarming van een tientje aan schade kan opleveren.
Die glasscherven in de kit naad ook!

Als je er geen foto van had gemaakt, had ik me dit niet kunnen voorstellen.
 

Terug
Bovenaan