Verwaarloost aquarium gered


De tweede lijkt me Gyrinocheilus Aymonieri (gold), heb hem zelf ook. Deze vis kan best groot worden en redelijk territoriaal zijn. Een goede schuilplek is wel aan te raden (steen of stukje kienhout)
De laatste, bijna doorzichtig lijkende vis heb ik even moeten opzoeken maar ik kwam uit bij de Brachychalcinus orbicularis en idd de bloedvlektetra.

Sterkte met vertalen :cool:
Toch is het 100% zeker de witte vorm van de Gymnocorymbus ternetzi.
 
Je moet het ook niet letterlijk nemen. 90% is inde streek waar ik woon een uitdrukking voor veel/of meeste. Niet letterlijk 90%.

90% is relatief. Maar ik denk wel dat je aan een hele kleine visbezetting moet denken voor een bak zonder bodem:) De poep van de vissen blijft in het water totdat de eigenaar besluit te poetsen:)
 
Bodem of niet, en los van je bewonderenswaardige inzet; met deze bezetting wordt het nooit wat. Ik weet niet hoe de aquariumcultuur is in china (vooroordeel; minder belang dierenwelzijn), maar het beste vind je een andere plek voor deze visjes. De 双孔鱼 wordt te groot. De 裸頂脂鯉 en de 雜色劍尾魚 willen vriendjes maar daar is geen ruimte voor. Op deze manier wordt het een vechtbak.

Het spijt me... succes!
 
Update:
CAE heeft platys vermoord. Ben bang de tetra er ook snel aan gaat.
Wat betreft bacterien lijkt het goed te gaan - ik ververs water regelmatig en dat lijkt prima te gaan.


Ik ben nu een beetje aan het twijfelen wat te doen.

CAE wegdoen (kijken of iemand op de vismarkt ze wil, alhoewel ik denk dat euthanasie diervriendelijker is)?
In dat geval; Wat voor mijn tetra er bij?

Of gewoon aanzien en kijken hoe het verder gaat?

Of beide vissen wegdoen en een kleine vissen aquarium beginnen, beter voor deze grootte...
 

Terug
Bovenaan