Verstrengelde Maanvis


T

ThanklessMoss

Guest
Hallo, ik heb o.a drie maanvissen (~5-6cm) tot mijn schrik zag ik net een dode maanvis op de bodem van mijn bak, heb meteen het water getest en gekeken of de andere vissen zich anders dan normaal gedrag vertoonde. Helemaal in orde.

Ik heb vervolgens het schepnetje gepakt en de vis eruit geschept, wat bleek hij zat helemaal vertrengeld in mijn monte carlo, ik gebruik geen CO2 in gasvorm dus over een dik tapijt hebben we het niet.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Vissen die verstrengeld raken in planten? Zit nu te overwegen om alle monte carlo eruit te halen, of ging het toch echt om iets zeer onwaarschijnlijks?

RIP maanvis. Bedankt!
 
Ik denk dat dat gebeurd is nadat of terwijl de vis doodging, en dat de vis er dus niet aan gestorven is.
En wat het wel was, dat zou ik zo niet weten... Wat zijn de afmetingen van de bak?
 
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt of gehoord moet ik zeggen.
 
Ik denk dat dat gebeurd is nadat of terwijl de vis doodging, en dat de vis er dus niet aan gestorven is.
En wat het wel was, dat zou ik zo niet weten... Wat zijn de afmetingen van de bak?

121 x 41 x 55cm LxBxH
 
Ik zou denken dat zo n dode vis eerder is opgegeten of vergaan.
 
Ik bedenkt me net dat ik wel zinkende pallets heb gebruikt voor eten vanmorgen, misschien probeerde hij er eentje op te pakken.
 
Maanvissen zijn van nature gewend om voedsel van bovenaf of algaande naar onder te eten, mogelijk kan je daar je voedsel op aanpassen.
 

Terug
Bovenaan