Verschillende slakken voor 300liter.


Y

yov

Guest
Gisteren heb ik de eerste bewoners toegevoegd in de 140cm !

Met het oog op het feit dat ik alle bewoners onder de 3-3,5cm wil houden heb ik dit dan maar doorgetrokken op de slakken.

2016-12-20 20.52.45.jpg
Van links naar rechts:
turbo 1 , Turbo 2 , Turbo 3 ,.... (neen hoor;))
Clithon sp; x3 , Neritina Natalensis sp. ,Neritina Turrita , Neritina Natalensis sp. , Neritina Pulligera

(de Neritina Natalensis kan ook vittina Semiconica zijn.... nu ik ze zie twijfel ik!)

Nu alle slakken zijn reeds in actie geschoten behalve de Turrita... Deze ligt nu al 12 uur stil kan dit normaal zijn voor een slak?

Verder zou ik deze groep nog willen uitbreiden want in de 140cm zijn die in no time opgegaan in het aquarium!
Ik zelf dacht er aan om in deze soorten nog wat uit te breiden en eventueel de Septaria porcellana ook nog toe te voegen als ik hem vind. Ook wil ik nog wat posthorenslakken toevoegen.

Heeft er iemand leukte tips en eventueel adressen waar ik deze kwalitatief en aan een leuke prijs kan kopen?

Ik vind deze helaas voor de prijs "niet dat" ze hebben allemaal wel wat grote gaten in hun schild die toch op storende plaatsen zitten...
 
De slak ligt inmiddels al 48 uur stil! (ik was gisteren fout dit was reeds 24uur) Ik vermoed dat deze er niet meer is...
 
Tjah de slak is er dus niet meer...

2016-12-22 20.25.07.jpg


En volgens mij is hij er al heeeeeel lang niet meer.... Even berichtje naar LFS gezonden.
 
Heb je al reactie gehad van de LFS?
Het was een negatief antwoord. Hij wijt het aan het feit dat sommige slakken moeilijk overwennen. Terwijl deze slak al duidelijk langer als 2 dagen overleden is.... Heel spijtig want ik was wel altijd zeer tevreden over deze lfs!
 
Dat is inderdaad jammer, hun reactie klopt ook niet helemaal. Sommige slakken wennen moeilijk over, dat is waar.
Maar dat probleem is er hier toch niet?
Neen idd! Maarja... Ik zoek nu dus wel goede adressen om dergelijk slakken te kopen!
 
Wat hij op het moment heeft weet ik niet maar Chrisgarnalenshop verkoopt ook vaak diverse slakken en verstuurd deze.
 

Terug
Bovenaan