Verschillende Platy's combineren


L

Lyasco

Guest
Ik zit voor een (nieuw) aquarium te kijken naar twee soorten Platy's, de rode wagtail en de sunset wagtail.

Ik vraag me alleen of hoe de jongen van deze platy's eruit zullen zien, zijn sommige wat meer rood/oranje en de anderen wat meer geel of worden ze wat meer gevlekt en lijken ze dus niet meer echt op de oorspronkelijke soort?

Kort gezegd, kan ik beter ��n soort houden of gaat combineren goed?
 
Alle gewone Platy's zijn van ��n soort namelijk Xiphophorus maculatus.

Ik zou het gewoon bij een kweekvorm houden. Dat oogt rustiger en je krijgt geen tussenvormen.

Twee of drie mannen samen gaat altijd fout. De dominate man zalde hele dag de andere opjagen. 5 of meer mannen samen gaat wel goed.

Zorg voor een hoofdzakelijk plantaardige voeding (bv Guppy of Malawi vlokken) en een bak van minimaal 80cm. Ze worden namelijk best fors.
 
Bedankt voor de info. Ik zal dan denk ik voor de Sunset Wagtail gaan, die vind ik persoonlijk net wat aparter dan de rode variant.

Als voer gebruik ik normaal Tropisch granulaat (fijn), dit is neem ik aan ook geschikt voor de platy's?
 
Dat voer niet geschikt voor Platy's. Het moet echt hoofdzakelijk uit plantaardig materiaal bestaan. En dan 2x per week afwisselen met levend of diepvries voer.
 

Terug
Bovenaan