Verschil Vietnamese en Chinese danio's


T

Tom_

Guest
Hi,

Onlangs heb ik
micagemmae gekocht, maar twijfel of het Chinese zijn. Ik dacht dat ze een stuk kleiner waren, maar ik schat ze toch ook zo'n 3/4 cm. Zijn er verder nog uiterlijke kenmerken waarin de
micagemmae verschilt met de albonubes?
 
Als je twijfelt, kan je even een foto plaatsen en kunnen de mensen die er ervaring/kennis over hebben misschien wel zeggen welke het is.
 
Niet de beste foto. Als iemand iets specifieks wilt zien zou ik wel betere kunnen maken.

IMG_8879_2.jpg
 
Ik denk dat dit de Tanichthys albonubes – Chinese Danio is.
De lengte tussen deze twee soorten is een verschil, welke je ook kan vinden in mijn eerder opgegeven links.
 
Nog een paar. Misschien heeft iemand ze gehad (micagemmae ), en waren ze echt maar 2.5/3cm? Zijn er uiterlijke verschillen?

danio1.jpg


danio2.jpg


danio3.jpg
 
eventjes afwachten, maar volgens mij ziet dat er goed uit. Dit zijn wel degelijk Vietnamese (denk ik). ze zijn nog jong en de mannen moeten nog uit groeien. in het begin heb ik ook die twijfel gehad( en ik had ze dan nog specifiek besteld): heb ik hier wel een goede koop aan gedaan? maar nu heb ik er zeker geen spijt van, Dit zijn prachtige vissen. Ik heb ze in de hillstream 60cm. zalige beestjes. Ik startte die hillstream op voor rhinogobius maar ik heb uiteindelijk veel meer voldoening van deze micagemmae. terwijl ze eigenlijk maar als bijvissen bedoeld waren.

Het is vreemd als je ze apart ziet lijken ze moeilijk te identificeren , maar als je ze samen ziet haal je ze er zo tussen uit. Ik had deze echt besteld als R micagemmae. Een onervaren verkoper had ze echter samen gezet met de albonubes, toch waren ze toen al erg makkelijk te onderscheiden.
 
Laatst bewerkt:
Rode aarsvin, micagemmae dus.
 
Klopt babysnake.Zijn hele leuke visjes, die niet schuw en lekker actief zijn. Ik heb een aquaball op het oppervlak voor de stroming staan.

Dank je wel, Mascha en Ivo. Dat is duidelijk.
 
Op de foto's staan duidelijk Vietnameesjes, geen Chineesje.
 

Terug
Bovenaan