Verschil discus kwekers?


Dragonstyle85

Well-known member
Lid geworden
25 augustus 2012
Berichten
3,587
Leeftijd
39
Locatie
Yde
Ik ben me sinds kort aan het oriënteren op discus, maar zie verschillende kwekers als stendker, piwowarski, weissflog en Stöcker?

Wat is hier het verschil in, en kun je discus van verschillende kwekers combineren of is het wijzer 1 kweker aan te houden
 
Wat ik ervan weet is dat je beter geen discussen van verschillende kwekers ( of was t continenten @rjoemman) kunt combineren vanwege kruisbesmetting. Je kunt beter 1 kweker aanhouden. Wat betreft de verschillende soorten is hier vast wel iemand die dat kan uitleggen.
 
Stendker is gestopt.
Puwoearski is gestopt.
Weisflog is echt kwaliteit.

Ook in Nederland hebben we goede kwekers.
Ga eens kijken op Texel bij mijn naamgenoot. Zeer goede vissen daar.

En niet combineren.
Haal alles op 1 adres en ook bij voorkeur in 1 aankoop hele groep tegelijk.
 
Verschillende winkels bieden nog steeds vissen aan van de gestopte kwekers
 
Begrijpelijk, texel is alleen 5 uur reizen
 
Ach ja.
Discus houden is een dure hobby.
Ach, de hele hobby is duur denk ik maar ja je kan het zo duur maken als je wil en een hobby kost nu eenmaal geld.
Het is vaak een probleem als je nog een hobby hebt in de vorm van een vrouw of vriendin:DD;)
 
Heb wel meer dure hobby's, maar 5 uur terugreizen met 10 discussen is niet het meest praktische
 
Ach joh die beesten (wildvang) vliegen van Colombia naar Europa en voor ze weer rustig rondzwemmen is er zo 36u voorbij.
 
Toch niet voor jouw als consument.
Dat is risico van de tussenhandel.
Prijs zal natuurlijk wel wat doorbelast worden.

Aan de andere kant hoe erg is uitval.
Natuurlijk zielig, das een andere discussie.
In de Amazone belanden die vissen waar wij kapitalen voor betalen gewoon op de bbq.
 
Ik ben me sinds kort aan het oriënteren op discus, maar zie verschillende kwekers als stendker, piwowarski, weissflog en Stöcker?

Wat is hier het verschil in, en kun je discus van verschillende kwekers combineren of is het wijzer 1 kweker aan te houden
Ik ken iemand die een mooie school wegdoet ;):).


Maar het is wel 3.5 uur rijden :rolleyes:. Ik heb er zelf 2.5 uur voor gereden en geen problemen met het transport.
 
Helaas moet ik veel doen met het ov, ookal zou het voor de vissen relatief kort zijn, en ben ik nog zo voorzichtig ik heb geen invloed op vertraging, medepassagiers etc
 
Texel discus heeft trouwens mooie kleurvormen op de website
 
Ik heb ooit 4de hands ratjes gehad. Niet tam te krijgen. Soms is het prettiger om vanaf het begin te beginnen. Dan heb je zelf alles in de hand. En je kan maar 1 keer goed beginnen. Dus dan zou ik zorgen dat je het wel goed doet 😄 anders zit je met vissen waar je niet helemaal tevreden mee bent en dan...
 
Verschillende winkels bieden nog steeds vissen aan van de gestopte kwekers
Ik zie nog steeds Stendker discussen aangeboden worden op beurzen. Zullen wel nakweek zijn.
Het is vaak een probleem als je nog een hobby hebt in de vorm van een vrouw of vriendin:DD;)
Volgens mij is dat de duurste hobby de er is...
Nou volgens mij is het verboden om ze op marktplaats aan te bieden:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Hoezo dat dan? Z.g.a.n. met wat gebruikerssporen. Kan nog wat jaartjes mee. In de winterperiode wel binnenzetten. T.e.a.b. Dat moet toch lukken...
In de Amazone belanden die vissen waar wij kapitalen voor betalen gewoon op de bbq.
Ja, dat is op meerdere plekken op deze aardbol zo. Denk maar aan Azië of Afrika. Daar zijn dergelijke vissen waar we een fortuin voor betalen gewoon een consumptievis.
 

Terug
Bovenaan