Verschaling garnalen


Gino

Active member
Lid geworden
1 september 2017
Berichten
30
Leeftijd
28
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een tiental Japonica garnalen in mn aquarium. Enkele minuten geleden ben ik ooggetuige geweest van een verschaling van een van de garnalen. Wat een mooi natuurverschijnsel is dat!
We vonden al regelmatig (2 a 3 per dag) lege schalen, maar weten pas sinds een week dat dit verschaling resten zijn (en geen dode garnalen :p). Dus ook pas sinds kort dat dit vol voedingsstoffen zit. Maar ondanks dat we ze nu laten liggen om opgegeten te worden, blijven ze liggen en lijkt geen enkele bewoner er interesse in te hebben.
Nu vraag ik me af wat ik er mee moet doen. Want het is natuurlijk niet het mooiste zicht in een bak.

Nog een sidequestion: We zagen voor de verschaling dat er 2 garnelen op de verschalende garnaal sprongen. Wat is hier het idee achter? Want ik las altijd dat de garnalen juist de rust op zochten tijdens dit proces (wat in dit geval slechts enkele seconden duurde).
 
De oude verschalingen eten ze nog wel op hoor dus zou ze in de bak laten want is idd goed voor ze.
Het zal een vrouwtjes garnaal geweest zijn waar de mannetjes op sprongen want tijdens en na het vervellen laat het vrouwtje stofjes vrij waardoor de mannetjes weten dat ze kunnen paren.

Ik heb het zelf ook al meerdere keren gezien en ook weleens kunnen filmen dat verschalen,staat een filmpje van onder mijn bericht.
 

Terug
Bovenaan