Vermogen verwarming


bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Berichten
4,301
Leeftijd
40
Locatie
Enschede
Voor mijn 150l bak moet ik een nieuwe heater gaan halen, de oude doet het helaas niet.
Ik wil het gewoon simpel houden en een Jäger kopen, maar welk vermogen moet ik nemen?
De oude is 150 watt, maar is het niet verstandiger om het vermogen wat lager te houden?
Zonder heater is de bak zo'n 18 graden, ik wil hem op 25 kunnen zetten, is 100 watt dan voldoende?
 
In een Juwel Rio 125 zit standaard 100 watt dus dan zou een jaeger 100 watt 150 liter aan moeten kunnen.

Persoonlijk zou ik echter een stap hoger gaan zitten maar dan moet je wel met de lengte vd heater uit moeten komen.
 
Ik heb ook een nieuwe verwarming moeten kopen vorige week en heb me de Eheim thermocontrol 300Watt gekocht voor mijn Juwel vision 260 en ben er zeer tevreden over.
 
Ik heb in de meterbak ook een 100W en die krijgt het gemakkelijk op 24-25 graden. Wat extra vermogen is ook nooit weg want die krijgt het wat sneller op de goede temp en slaat dan weer wat sneller uit waardoor je per saldo niet meet stroom kwijt zult zijn.
 
Je kan er voor de zekerheid natuurlijk een inkbird tussen kunnen zetten zodat de heater word afgeschakeld als hij op hol slaat.
Dan kan je best voor 150w of meer gaan, weet je zeker dat het voldoende is
 
Je kan er voor de zekerheid natuurlijk een inkbird tussen kunnen zetten zodat de heater word afgeschakeld als hij op hol slaat.
Dan kan je best voor 150w of meer gaan, weet je zeker dat het voldoende is
Da's misschien een leuke voor de toekomst maar op dit moment is dat even te duur.

Kom ik toch inderdaad uit op 100 watt.

Ik ga shoppen vandeweek, thanks voor de tips.
 

Terug
Bovenaan