Vermoedelijk visje met buikwaterzucht


A

Aescius

Guest
Dit is mijn inmiddels geisoleerde siamese algeneter:

(weggehaald)

Van wat ik heb gelezen lijkt het mij overduidelijk dat zij buikwaterzucht heeft. Zij heeft al een keer een dikkere buik gehad, waardoor ik vermoedde dat zij zwanger was, maar dit is later weer weggegaan en sinds kort weer verergerd teruggekomen.

Ik heb er veel moeite mee om het aan te zien en het liefst doe ik er gelijk iets aan. Ik heb al gelezen dat dit waarschijnlijk ongeneesbaar is, dus ik zal me in dat geval de moeite besparen.

Kan ik het beste nog even afwachten wat er gebeurt of kan ik er beter een eind aan maken? En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Ik lees verschillende berichten over de besmettelijkheid van buikwaterzucht en ik heb in mijn aquarium nu nog 2 schildpadden en 3 andere gelijksoortige vissen zitten. Is het verstandig om het water te verversen of misschien iets anders te doen?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Doe deze vis tussen een keukenpapiertje en geef deze meteen een dreun met een hard voorwerp. Deze vis lijd helse pijnen.

Je hebt meer dan 30 verschillenmde ziekteverwekkers van deze ziekte. De besmettelijke vormen komen niet voor in aquaria.
 
Daar was ik al bang voor. Dan gaat dat nu gebeuren.
 
WAt voor schildpadden? en hoe groot is jouw bak.
Dit zijn chinese algeneters.
Dit komt door vuil water.
De enigste remedie, is Dood maken.
 
Een geelbuik en een 'pseudemys concinna' in een bak van 80cm.

De vis is zojuist overleden.
 
Kan je de foto weer plaatsen? Dit was een foto waarop je zeer goed de kenmerken van deze ziekte kan zien. Voor mensen die gaan zoeken op buikwaterzucht is deze foto een zeer goed hulpmiddel.
 
Eens met Botia, een foto zegt soms meer dan 1000 woorden en kan anderen weer helpen.
 
Zelfde probleem waarschijnelijk bij mijn Malawi vis.
Hij is verder nu actief, hij heeft wel dikkere ogen, dan eerst.
Heb bij pets place spul gekocht dat hij moet verhelpen.

Hij is wel actiever ondanks hij nog niet eet, ik weet niet wat ik moet doen.
 

Terug
Bovenaan