Vermissing


S

Stephan1970

Guest
hallo allemaal
Heb sinds gisteren een schooltje (8 stuks) Pristella Maxillaris in mijn jewel van 110 liter zwemmen
nu kijk ik vanmorgen en vanmiddag en tel er nog maar 7...heb gewacht en nog eens geteld. Heb anderen laten tellen
ben voorzichtig door mijn bak gegaan met de hand, filter nagekeken, maar het zijn er nog steeds 7...nu snap ik dat nieuwe vissen meer gestrest zijn en dat er soms wel eens overlijden, maar kan nergens een lijkje vinden.
heeft iemand wel eens ervaring hiermee?
verder zijn het erg leuke visjes die heel mooi scholen!
alvast bedankt voor de feedback
 
Wat zijn de medebewoners? Sommige vissen (o.a. een deel van de L-nummers) eet dode vissen. Heb je ook al goed achter je bak gekeken? Misschien is er eentje er uit gesprongen zonder dat je het hebt gemerkt.
 
Ik heb kardinalen, algeneters, rouwtetra's en corydorassen erin...geen L-nummers
 
O en een paar slaketende slakken (anatome helena)
 
Wat voor algeneters heb je er in? L-nummers is een ruime groep waartoe onder meer de ancistrussen en pleco's tot behoren. Slaketende slakken durven ook wel dode vissen eten maar dat gaat niet op 1 nachtje.
 
Otocinclus soort
 
Dan weet ik het helaas niet. Lijkt me straf dat die helena slakken (is trouwens niet anatome maar anentome of clea) dat zo snel zouden oppeuzelen. Hij ligt dus ook niet op de grond?
 
Hij ligt nergens ook niet ergens onder geklemd of zo
Heel vreemd

Maar bedankt voor het meedenken
 
Ik heb hetzelfde aan de hand,ben ook een visje kwijt,nergens te bespeuren. Dus hier spookt het dus ook.
 
Ik ben laatst anderhalve week een visje kwijt geweest, nergens te bekennen en ineens was hij (zij) er weer:engel:
 
Heb jij meer geluk hè loaches.
 

Terug
Bovenaan