Verlichting vervangen


Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Berichten
1,265
Locatie
Eelde
Ik heb via MP een 60cm op de kop getikt die kwam met de boodschap: "Moet wel een nieuwe lamp in". Eenmaal thuis bleek er wel wat meer aan de hand te zijn: De behuizing van de elektronica stond vol water en was verroest. De verlichting zal dus als geheel vervangen moeten worden.

Het gaat om deze bak. Hij komt bij mijn verzameling kweekbakken op zolder te staan, dus esthetiek is minder belangrijk dan functionaliteit. (Het MAG natuurlijk wel mooi ogen :)

Ik had als oplossing gedacht een lichtbak voor een aqua60 in te schroeven. Met een lampje erbij ben ik dan voor ~15 euro klaar. Is dit een oplossing? Wie weet er een betere oplossing?
 
Als het alleen voor iets te kweeken is, heb je genoeg aan een stukje LEDstrip .. ' k heb zoiets nog beschikbaar..
 
Als het alleen voor iets te kweeken is, heb je genoeg aan een stukje LEDstrip .. ' k heb zoiets nog beschikbaar..

Is dat een kant-en-klare strip? Een gaatje boren en vastschroeven gaat nog wel, maar solderen doe ik liever niet ;-)
Mbt de eisen: Het is bedoeld als een uitgroeibak waar dus wel wat makkelijke snelgroeiers in moeten (vallisneria, waterpest en drijfbamboe bijv.)
 
De verlichting is gefixed! Helaas verder geen happy end. Na de bak een week vol gehad te hebben, was er gisteravond ineens een waterballet op zolder. Na kapotte verlichting nu dus ook onbruikbaar glas.....

Maar de kap werkt en er komt vast wel weer eens een 60cm bak langs zonder kap.....
 
Bij H-bach verkopen ze 60-30 bakjes zonder kap. Ik geloof 25 euro.

Groetjes John.
 
Ja dat klopt en daar heb ik ook de volglas vandaan van het merk Hagen voor 24,95.
 

Terug
Bovenaan