Verkoop punten en vervoer..


R

RanchuFan

Guest
Hoe doen jullie dat?

Wij wonen in friesland en ik heb ( tot nu toe ) geen kwekers kunnen vinden van ranchu's. Ooit? Wil ik er 1 van hebben...maar hoe vervoer je ze? Hoe lang kunnen ze onderweg zijn?
Waar let je op bij een evt kweker...

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en welke tips jullie hebben..
 
Hmm.. langste wat ik heb gereden voor een vis is tot nu toe een uur.
Ik vond het fijnste om ze in zo'n zak te doen en die zak in een emmer te leggen en die emmer tussen de achterbank en de voorstoel te klemmen!
en dan gewoon rustig rijden.

ik ben daar zelf echt heel erg voorzichtig in ( waar mijn vriend gek van wordt ) liefste elke bocht en drempel in zijn 1 :p
Maar ik wil ze echt zo min mogelijk stress bezorgen!

Verder let ik wel een beetje op de bouw(geen gekke rug knikken ofzo),
hoe ze zwemmen en of ze niet iets geks hebben op hun schubben..
sommige hebben wondjes of plekjes, dan vertrouw ik het meestal niet zo !

en ik vind zelf de kleuren altijd wel belangrijk, de vissen die ik nu nieuw heb zijn voornamelijk op kleuren uitgezocht :p
de bouw is misschien niet helemaal super duper maar het gaat mij meer om hoe hij oogt en of hij redelijk gezond is :D
 
Ik kan je niet helpen met de plaatsen waar je Kwalitatieve Goudvisvari�teiten kan kopen. Maar over vissen vervoeren wil ik wel iets kwijt.

Als ik naar de aquariumzaak ga neem ik steeds een koelbox en voldoende oude kranten mee, ook als ik niet van zin ben om vissen te kopen. Je kan maar nooit weten.... Een koelbox is een prima isolatie en bij langere rijtijden zal het water beter op temperatuur blijven, niet alleen bij erg koude maar ook bij extreem warme temperaturen. Ook planten plaats ik in de koelbox. Verder kan ik de koelbox sluiten waardoor de vissen minder aan de stresssituatie zullen worden blootgesteld. Van de kranten maak ik proppen om de zak(ken) met vis vast te zetten. ook planten vervoer ik hierin.
Zet de box steeds op een laag punt in de auto, lager in de auto is steeds stabieler dan hoge plaatsen. Geklemd tussen twee stoelen is inderdaad een goed idee.

Ook ik rij liever wat rustig met mijn nieuwe aanwinsten, en zal drempels (als het kan rij ik een straatje om), schokken en bruuske manoeuvres vermijden. Defensief rijden en wat eerder van het gas.

Je wil dan wel geen reportage zien over hoe vissen ge�mporteerd worden. Elke voorzorgsmaatregel die je dan neemt lijkt overbodig. :stars:
 
Ook ik vervoer mijn vissen in grote koelboxen. In een plastic zak in de koelbox en ik heb oude handoeken bij om de zak(ken) in de koelbox eventueel op te klemmen.
Dan sluit ik de koelbox ook echt af om ze zo donker mogelijk te vervoeren dat geeft het minste stress.

In Friesland zou ik ook geen adres weten voor kwaliteitsvissen. Maar misschien dat Fancy Goldfish Store Dino (deze importeert de vissen zelf) uit Voorschoten wel naar een winkel dichter bij je in de buurt vissen levert.

Zie voor zijn vissen maar eens het fotoboek van @Misuzu, deze is er vandaag geweest en heeft mooie foto's gemaakt van de prachtige vissen waaronder ook Ranchu's die daar zitten.
 

Terug
Bovenaan