Verkleuring water tgv hout?


Ik ga de purigen voor de 1e keer regenereren. Ik heb hier in huis W5 Dikke bleek 4%. Bij bestandsdelen staat alleen "<5% chloorbleekmiddelen en anionogene oppervlakte-actieve stoffen".
Ik denk dat ik deze bleek beter niet kan gebruiken, want wat maakt het DIKKE bleek? Dan zit er blijkbaar nog iets anders in behalve alleen bleek.
Wat denken jullie?

Zoals anderen al zeiden, er zit “zeep” in. Niet gebruiken dus. Lidl heeft bij mijnweten geen product dat geschikt is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Thanks mannen en vrouw.
Ik haal wel "dunne" bleek.

Als je na het uitspoelen nog restjes chloor ruikt, kun je die wegspoelen met water en azijn.
Zoals je zegt ontstaat er dan chloor gas. EN dat vervliegt. Dus ben je van je chloor af.
Met inachtneming van Akwarius zijn waarschuwing wil ik toch azijn gebruiken om te ontchloren. Kan dat met schoonmaakazijn of zitten daar ook weer zepige toevoegingen o.i.d. in?
 
Thanks mannen en vrouw.
Ik haal wel "dunne" bleek.


Met inachtneming van Akwarius zijn waarschuwing wil ik toch azijn gebruiken om te ontchloren. Kan dat met schoonmaakazijn of zitten daar ook weer zepige toevoegingen o.i.d. in?
:thumbs:
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Er is een houtsoort die nauwelijks verkleurd en snel afzink, het is namelijk zwaar. Dat is Mopani.
Ik gebruik een Purigen kopie van onze Chinese vrienden. Werkt prima. Regeneren doe ik door het spul simpelweg in zout water te leggen.
Bekijk bijlage 296073Bekijk bijlage 296074


Heb 3 stukken gekocht. 2 stukken liggen nog steeds in water want komt nog steeds veel kleur vanaf. 1 stuk na ruim dag in water geplaatst in aquarium en komt geen kleur meer vanaf.
 
Thanks mannen en vrouw.
Ik haal wel "dunne" bleek.


Met inachtneming van Akwarius zijn waarschuwing wil ik toch azijn gebruiken om te ontchloren. Kan dat met schoonmaakazijn of zitten daar ook weer zepige toevoegingen o.i.d. in?

schoonmaakazijn is precies hetzelfde als gewone azijn maar met een hogere concentratie azijnzuur.

Het verschil tussen dunne bleek en dikke bleek is ook niet zo groot, beide is een oplossing van natriumhypchloriet in water. Aan dikke bleek is vervolgens nog een verdikkingsmiddel toegevoegd, dat kunnen er verschillende zijn en mogelijk zijn die schadelijk voor de werking van je purigen.

nogmaals: bleek en azijn mengen geeft giftig chloorgas. Het is onverstandig om tegelijkertijd met deze producten te werken.
 

Terug
Bovenaan