Verhuizen, 2 keer

Discussie in 'Babbelbox' gestart door JdeV, 30 jul 2018.

View Users: View Users
  1. JdeV

JdeV

Lid geworden:
    12 jul 2014
    Al enige tijd hadden we plannen om een ander huis te kopen. Na een zoektocht hebben we ons droomhuis gevonden en gekocht. Eind november krijgen we de sleutel, na wat klussen hopen we er half december in te kunnen trekken.

De Rio 125 en de superfish 40 (met garnalen) verhuizen ook mee en gezien de extra ruimte die we straks krijgen gaat de kweekstelling er ook komen.

Qua verhuizen heb ik het e.e.a. al gelezen hier op de site alleen zit ik met een ander probleem/vraag die ik nog niet eerder tegengekomen ben.

Ons huis is sinds vandaag ook verkocht op voorwaarde dat de koper er snel in kan. Voor ons geen probleem, zeker ook niet gezien het financiële plaatje. Alleen moeten we nu tijdelijk ergens anders gaan wonen voor een paar weken.
    Dit betekend dus ook 2 keer de aquaria verhuizen binnen een aantal weken.

Mijn vraag is of dit gevolgen kan hebben en of er dingen zijn waar ik extra op moet letten. Voor de vissen/garnalen is het natuurlijk een flinke belasting om in een paar weken 2 keer je huis tijdelijk te moeten verlaten.
    Maar ook voor de bacteriecultuur (zit wel in de bodem die erin blijft) lijkt me dit een flinke aanslag.

Hebben jullie tips/tricks om het zo soepel mogelijk te laten verlopen?

2. Roy1986

Roy1986

Lid geworden:
    17 jan 2017
    ik weet niet wat voor vissen je in de 125 heb zitten maar ik zou twee curverebakken kopen en een cheap superfish filter laat deze een paar weken in je huidige aquarium mee draaien. Dan als je gaat verhuizen pomp het aquarium water in beide curverboxen zet in 1 de vissen in en in de andere je planten en filtermateriaal. Laat een klein laagje water in je aquarium staan zodat de bacterieen in de bodem niet dood gaan. En dan zo snel mogelijk verhuizen. Het superfisch filter in je curverbox hangen en zsm aansluiten als je in je nieuwe huis bent. Aquarium vullen en langzaam vissen weer over zetten. het garnalen aquarium zou ik maar iets water uithalen zodat het niet teveel klotst en dan in zijn geheel vervoeren met de garnalen er nog in.

3. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Ideaal is anders natuurlijk, maar het is wat het is.

Emmer met deksel is wel zo handig in gevallen als dit.

zou de bakken gewoon 2x leeghalen (op de bodem na) en 2x vullen... zit niks anders op.

4. Ineke

Ineke

Lid geworden:
    27 jul 2018
    Nu is mijn lido 120 iets kleiner, maar ik ben een vrouw.
    Ik heb het water gedeeltelijk opgevangen en de bak leeg laten lopen tot hij nog net te tillen was. Met twee sterke mannen moet dat toch lukken?
    Ik hoefde maar 6 km verder, dus dat scheelt.

Bij thuiskomst direct weer aangevuld met opvangwater en nieuw water.

Vissen en planten hebben er geen schade van ondervonden. Op 1 neontetra na, die blijkbaar tussen de planten boven de waterspiegel heeft vastgezeten.

Door de stress van het vangen loop je ook risico's.

5. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    zo heb ik het ook altijd gedaan, nooit problemen ondervonden. Bak was 100x40x50, met een klein laagje water prima te tillen met twee man.

Ineke vindt dit leuk.
  6. TS
    TS
    JdeV

JdeV

Lid geworden:
    12 jul 2014
    Inmiddels druk aan het verhuizen, het huis is nu bijna leeg.

De garnalenbak is over, vanavond de rio 125.
    Met de garnalen de bak half leeg laten lopen en in de auto gezet.
    Net weer gevuld en het draait weer, vanavond de rio 125 doen als er wat meer hulp is.

jessicapilon vindt dit leuk.
  7. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Succes met de klus Johan.

JdeV vindt dit leuk.
  8. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Wat een klus, ben blij dat ik voorlopig niet ga verhuizen. Zou er enorm tegen op zien de bak te verplaatsen.

Heel veel succes.

JdeV vindt dit leuk.
  9. quistero

quistero

Lid geworden:
    28 sep 2016
    Succes met de verhuizing.

10. TS
    TS
    JdeV

JdeV

Lid geworden:
    12 jul 2014
    En het draait weer.
    Binnen een uur nadat hij leeg was draaide het weer.
    Heb er ongeveer 40 liter in gelaten en toen de auto in geladen.
    Zoals het er nu uitziet lijkt alles goed te gaan, komende dagen even alles in de gaten houden.

legoloco vindt dit leuk.
  11. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Succes en hopen dat alles goed mag blijven gaan Johan.:thumbs: