Verhouding geslacht Rouwtetra


F

Fishy303

Guest
Er komt sowiezo een groepje Rouwtetra's in mijn aquarium over enkele weken.

De Rouwtetra's zijn besteld ( waren niet op voorraad, dus de winkelmedewerker moest ze toch sowiezo bestellen).
Het gaan wel kleine exemplaren worden, dus geen volwassen.
Ze bestellen meestal klein tot middel zei hij.

Het geslacht is dan denk ik nog moeilijk te zien.
Hoe staan de verhoudingen bij Rouwtetra's qua geslacht?
Maakt dat niks uit, of is het beter om meer vrouwen dan mannen te hebben?

Stel,... er blijkt na enkele weken/maanden toch meer mannen dan vrouwen te zijn,...kan dat zo blijven of is het beter om wat mannen te ruilen/vervangen voor vrouwtjes?

[size]
( Het te veel aan mannen ( mocht dat het geval zijn) gaat weg en die gaan dan naar een andere liefhebber,.. ik ga zorgvuldig een ander huisje voor ze zoeken dan).[/size]
 
Apisto zei:
Volgens mij lijkt het geen probleem moest je teveel mannen hebben, als ze niet te klein zitten.

Het aquarium waar ze in komen is 80cm.

Voorzien van veel planten, drijfplanten en hout.
 
Ik kweek zelf rouwterta's gymnocorymbus ternetzi. ze zult het geslacht kunnen zien wanneer ze ongeveer 5cm zijn. De vrouwen zijn een stuk groter de mannetjes zijn wat kleiner en volgen de vrouwtjes overal naartoe. Ze houden erg van een beplant aquarium. Als je deze vissen wil kweken zo als ik het doe moet je net als bij vele danio's knikers op de bodem leggen zodat de eitjes er door heen glijden en buiten bereik van de volwassen zijn. Na de paring moet uw de volwassen dieren verwijderen. Het kroost kunt u opvoeden met gewone baby guppen voer en brime shrimp. De eerste week hoeft uw de visjes niet te voeren (geld bij bijna elke vis) ze hebben genoeg aan hun dooierzak? Vriendelijke groet Ole
 

Terug
Bovenaan