Verdwenen vis & Botia?


M

MrFish

Guest
Beste mensen,

Begin dit jaar mijn aquarium opnieuw gestart en een aantal vissen overgehouden vanuit mijn vorige bak, waaronder een aantal Botia's (de grootste is rond de 20 cm).

Veel garnalen (>100) en Neon Tetra's (>100) erin gezet en binnen een week was vrijwel iedere Neon verdwenen. De garnalen kan ik niet tellen, maar het lijkt nog steeds hetzelfde te zijn. Afgelopen week een nieuwe poging gedaan en weer hetzelfde verhaal, vrijwel alles is verdwenen.

Ik zie geen vissen jagen, geen zieke of dode vissen en het water is prima in orde. Dan blijft in feite alleen een vis die de Neon's opeet over. Kan de Botia de oorzaak zijn of hebben jullie andere idee�n?

Verder zitten er een aantal kleinere bodemvissen in en een aantal kleine boesemani's (te klein om dit te kunnen eten).
 
clownbotia? zijn geloof ik alleseters, zeker als ze 20cm zijn zouden ze wel eens je tetras kunnen zien als lekkere snack.

wel raar dat ze je garnalen met rust laten dan.
 
Hoe groot is je bak wel niet met zoveel en zulke grote vissen.

Das wel een duur grapje, alle neons weg....
 
100 neons? Dat is echt bijzonder veel. Hoe groot is je bak en welke vissen heb je nog meer?
En verdwenen? Dus ook geen lijken te vinden oid?
 
Ik heb ook twee clownbotia's erin. Ze hebben binnen 2 dagen mijn betta-man ont-staart en dus vermoord, 6 kardinalen
vermoord en zelfs een black mollie..... ze zijn niet zo lief als ze eruit zien vrees ik!
 
wat vreemd zeg, mijn clubje vertoond het kenmerkende botia gedrag door of heerlijk relaxed te liggen vooral bij elkaar ,
met z'n allen te eten of alweer in groepje de bak door te zwemmen ik heb ze niet eens, behalve het pikken van een algentablet, zich zien bemoeien met een vis van andere soort. ook ik heb kleinere visjes en ook garnalen. daar verdwijnen er geen van.ik weet zeker dat ze geen andere vissen lastig vallen,bij mij zeker niet.ik hoop dat je kan achterhalen wat de oorzaak is van de verdwenen vissen.
wat is het aantal botia,s die je hebt?het is heel belangrijk dat ze met min. vijf in een groepje zijn anders kan zich ook agressief gedrag ontwikkelen. www.hobbykwekers.nl artikel over botia,s is goed om te lezen.

groet silvia
 
Als je clown borias met te weinig houd kunnen ze erg agresief zijn ? Maar 100 is erg veel
 

Terug
Bovenaan