Verband Co2 en bruinalg


RensY

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2022
Berichten
689
Leeftijd
33
Hallo,

Ik had de afgelopen tijd wat last van bruinalg, ik had hier informatie over opgezocht en het komt eigenlijk altijd neer op organische belasting dus wat meer afhevelen, plantenresten verwijderen etc. Nu was mijn CO2 fles leeg en ik had niet meteen de mogelijkheid deze te laten vullen en tot mijn verbazing heeft het niet meer toedienen van Co2 direct invloed op de bruinalg die meteen verdwijnt. Iemand een idee wat het verband is?
 
Misschien is daar geen direct verband tussen maar komt dit effect na het afhevelen van bodem sediment.
 
Dat zie ik meer als toeval Rens want zover ik weet heeft co2 geen invloed erop en ik heb het gehad in bakken met maar ook zonder co2.
Maar goed dit is slechts mijn gedachte en dat het met organische belasting te maken heeft dat is juist.
 
Dat is ook mijn begrip van deze zaak, maar ik geloof ook niet dat het door afhevelen komt, daar heb ik niets in veranderd en werkelijk vanaf het moment dat de fles leeg is zie ik een duidelijke verandering. Ik zat zelf te denken zou het kunnen dat de co2 voor andere tekorten zorgt bij de planten waardoor de alg een kans krijgt. Maar dan zou ik weer verwachten dat je er veel slechte planten te zien zijn maar dat is ook niet het geval.
 
Bruinalg is geen echte alg maar een diatoom .
 

Terug
Bovenaan