Vastzwemmende neontetra's


Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,361
Leeftijd
26
Locatie
Groningen
hallo allemaal,

Ik heb al een stuk of wat neons verloren omdat zij zich vastzwemmen tussen het filter en glas, valisneria en glas of andere planten en glas....

Nu ben ik nieuwsgierig of dit ook bij anderen voorkomt en of dit dus typisch voor neontetra's.

Mvg,

Kikkervis.
 
Filter en glas kan ik me nog wel voorstellen maar tussen vallisneria en het glas is wel heel vreemd.
Denk eerder dat ze wat mankeren.

Vertel eens wat meer over het soort bak,inrichting en waterwaarden bv.
 
Even ter verduidelijking, er zit wel steeds een halfjaar tussen de incidenten.

van de waterwaarden meet ik niet alles,

pH- +/- 7
Temp. +/- 25

aquarium is 60 cm en qua beplanting, zie fotoalbum onder, 2de pagina.
 
Ik had je album ondertussen al ontdekt ;)
Het is iig niks typisch voor neons of welke andere vis dan ook normaal gesproken,denk toch aan iets abnormaals oid.
Zie je de gouramis weleens achter de neons aangaan?
 
Het mannetje is heel soms wat agressief tegenover de neons, maar hij is meestal te druk met het verleiden van de dames. De neons duiken dan even weg en zwemmen weer normaal.

Het kon zijn dat het een neon-"trekje" was. Omdat er ook zoiets bestaat voor kempvissen.
 
je visjes zwemmen zich vast uit angst, ze zoeken om de een of andere reden een schuilplaats en komen dan ergens terecht waar ze niet meer weg geraken. De oorzaak kan ik van hier niet direct inschatten, hoewel.... Een Colisa lalia koppel in een 60cm houden wel een risicovolle onderneming is. Je beweerd hier wel dat hij vooral aandacht heeft voor de vrouw, maar dat kan r toch wel fel aan toe gaan. Een andere optie is misschien dat de bak op een erg drukke plaats staat, in een doorgang waar veel mensen passeren bvb of misschien vlak bij een tv die veel flitsende beelden geeft. Er kunnen vaal redenen van stres zijn , je vissen worden niet gewoonweg suicidal.
 

Terug
Bovenaan