Vast een hele domme vraag


Jannita

Member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
14
Leeftijd
32
Vast een domme vraag, maar waar is dat buisje voor? 🤓
 

Bijlagen

  • 11852039-91A0-43D9-9E41-D597C0C441D4.jpeg
    11852039-91A0-43D9-9E41-D597C0C441D4.jpeg
    151.8 KB · Weergaven: 113
Bedoel je het buisje op het eind van de slang buiten je bak? deze is om zuurstof in het water te brengen via de uitstroom.
 
Hij zuigt zelf geen lucht aan, doet ‘ie het dan goed? Het is het sponsfilter wat bij de bak zat. Ik heb een Aquael 30 liter.
 
Dat zwarte dingetje op het uiteinde. Daar kun je aan draaien, is een soort kraantje waarmee je de inname van lucht kunt regelen, van niets tot veel. Als het filter aan staat en het kraantje staat open, dan zouden er een heleboel belletjes met de uitstroom van het filter mee moeten komen.
Houd wel het uiteinde van dit doorzichtige slangetje boven het waterpeil want anders kan er in theorie een hoeveelheid water uit lopen door hevelwerking en dan heb je een natte vloer.
 
Gelukt! Ik snap het nu! Dank voor de hulp! 👍🏻
 
Dat zwarte dingetje op het uiteinde. Daar kun je aan draaien, is een soort kraantje waarmee je de inname van lucht kunt regelen, van niets tot veel. Als het filter aan staat en het kraantje staat open, dan zouden er een heleboel belletjes met de uitstroom van het filter mee moeten komen.
Houd wel het uiteinde van dit doorzichtige slangetje boven het waterpeil want anders kan er in theorie een hoeveelheid water uit lopen door hevelwerking en dan heb je een natte vloer.
Ik heb dit nooit zo gesnapt. Ja het kan hevelen, maar hoe wordt in dit geval een hevel tot stand gebracht?
 
Ik heb dit nooit zo gesnapt. Ja het kan hevelen, maar hoe wordt in dit geval een hevel tot stand gebracht?
Vandaar dat ik schreef in theorie. Ik weet niet of dat met dit filter kan in de huidige setup, maar ik heb wel eens gehad dat het water net niet voorbij het bochtje kwam, ik denk door capillaire werking. Is maar een vermoeden hoor. Ik had de waterstand erg hoog staan dus er was maar weinig water nodig in het slangetje om de hevel aan de gang te krijgen; wet van communicerende vaten.

Edit: wel te verstaan met het filter uit tijdens onderhoud.
 
Ah. Ja, ik had niet bij capillaire werking stilgestaan. Is maar zo'n smal slangetje natuurlijk. Inderdaad zou dat bij een gevaarlijk hoog waterniveau de doorslag kunnen geven.
 
Ah. Ja, ik had niet bij capillaire werking stilgestaan. Is maar zo'n smal slangetje natuurlijk. Inderdaad zou dat bij een gevaarlijk hoog waterniveau de doorslag kunnen geven.
Ja en normaal zal het geen probleem zijn, immers als je filter uit staat tijdens onderhoud ben je er natuurlijk altijd bij, maar een stroomstoring is niet ondenkbaar. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
 
Aan dat zwarte "buisje" zit ook een soort haakje en die kon ik over de achterruit schuiven waardoor hij boven het oppervlak bleef zitten en niet naast het glas ging hangen.
 

Terug
Bovenaan