Vanaf welke leeftijd geslacht onderscheiden?


Elainetje

Member
Lid geworden
9 juli 2022
Berichten
22
Leeftijd
33
Hoi,

Ik heb in het visbestand o.a. 1 Black mollyman, 1 Black mollyvrouw, 1 pandamolly vrouw en een oranje vrouwelijke molly. Ik heb zo'n vermoeden dat ze alle 3 in de afgelopen week baby's hebben gekregen dus heb er een hoop in de bak nu.

Mijn plan is om het mannetje te scheiden van de vrouwtjes (zodra mijn andere bak is ingedraaid). Dit in de hoop dat ik de mannetjes en vrouwtjes uit elkaar kan houden en dat we na een aantal keren bevallen, klaar zullen zijn met de baby's.

Nu wil ik de baby's ook gaan scheiden op geslacht zodat de explosies niet blijven komen en er een aantal houden. Voor de rest een ander huisje zoeken.
2 maanden geleden hebben de 2 Black molly's 5 baby's gekregen die nu bijna 2cm groot zijn.

Hebben jullie enig idee vanaf welke leeftijd je kan inschatten wat het wordt... mannetje of vrouwtje en ik ze dus kan gaan scheiden.

Voor nu lijken het allemaal vrouwtjes maar ik denk dat ze gewoon nog te jong zijn.
 
Mannen vormen wanneer ze geslachtsrijp beginnen te worden hun gonopodia. Eerder zijn ze niet echt van de vrouwtjes te onderscheiden
 
Hebben jullie enig idee vanaf welke leeftijd je kan inschatten wat het wordt... mannetje of vrouwtje en ik ze dus kan gaan scheiden.
Met molly's is het altijd lastig te stellen op welke leeftijd het juiste geslacht te is vast te stellen. Je hebt te maken met vrij vroege mannen (en die blijven klein) maar ook die pas hun mannelijke karakteristieken pas op valwassen leeftijd laten zien. Zolang dat nog niet gebeurd, zullen mannen oop vrouwen lijken. Daarbij krijgt niet elk mollyvrouwtje te maken met een zwangerschapsvlek als referentie.
 

Terug
Bovenaan