van profito naar Festal


60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Berichten
261
Hallo

Ik krijg van festal.nl geen antwoord dan maar hier.

Ik stap over van profito naar festal maar wil graag weten hoe
stap ik over.
Moet alles in 1 keer over of moet dat geleidelijk en waar begin je dan mee ?
 
Raar dat je geen antwoord krijgt. Meestal antwoord hij wel binnen de 24 uur.

Maar als je naar festal over wil begin je er gewoon mee zoals aangegeven. Geleidelijk aan zal de profito uit de bak verdwijnen en de festal het over nemen.
De planten hebben wel een tijd nodig om te wennen. Dus schrik niet als de groei tijdelijk wat terug loopt.
 
Zelf heb ik dit een tijd geleden ook gedaan. Ben de profito gaan afbouwen en de Festal gaan opbouwen.
25-50-75-100%.

Het klopt inderdaad dat de planten even moeten wennen. Ook heb ik gemerkt dat de dosering van Festal erg zuinig is.
Ik gebruik maar 7ml van de sporen en compleet per week op 300 liter.
 
Ik gebruik toch net iets meer.
op 500 liter 4ml sporen en 5ml compleet.... Per dag. :)
Heb wel veel planten in de bak staan en behoorlijk wat licht.
 
IK zelf heb een vision 260 dus dat zal nog wel iets zuiniger zijn maar daar gaat het mij niet om.
Ik lees goede verhalen over Festal en wil dat ook gaan proberen.
Er zit ook een fles calcium bij gebruiken jullie die ook en waarvoor dient die ?
 
Calcium doseer je wekelijks 1ml/100 liter. Het bevat gechelateerd calcium die beter opneembaar is voor de planten.
Het bevat ook andere stoffen. Maar kan ze niet zomaar benoemen nu.
 
Ik gebruik geen calcium.
Vind het een prachtig verhaal. Maar Calcium zul je niet snel tekort hebben in een aquarium. Maar ja ook hun moeten aan de verkoop denken.
Net als Ijzer, dit heb je ook niet apart nodig.

Misschien in een op puur osmose of regenwater draaiend aquarium, kun je tekorten krijgen.

Lees ook dit eens: klik
 
Ik gebruikte eerst ook geen calcium. Maar ik kreeg de boel niet goed. Het leek sterk te neigen naar een kalium tekort.
Het toevoegen van een flinke dosis kalium leek het deels op te lossen.
Maar volgens Festal zelf was het zo goed als onmogelijk dat ik een kaliumtekort had.
Ze adviseerden me toch eens calcium te gaan doseren. En waarempel, met 1ml/100L/week waren de problemen van de baan.

Calcium++ heeft werkelijk iets gedaan met mijn bak en is geen losse verkoopspraat.
Of iedere bak het nodig heeft? Dat ga ik niet vertellen. Maar het kan in gevallen een oplossing zijn.

Bovendien is de dosis zooo laag dat je het voor zijn prijs echt niet moet laten als het een meerwaarde kan betekenen.
 

Terug
Bovenaan