Van minivijver in de tuin tot 80x50 open bak binnen (Marple)


Soms is het ook gewoon fijn om lekker te kunnen genieten zonder al te veel poes pas.
Genieten van de rust, want voor je het weet heb je weer allerlei 'problemen', is mijn ervaring. ;-)
 
Soms is het ook gewoon fijn om lekker te kunnen genieten zonder al te veel poes pas.
Genieten van de rust, want voor je het weet heb je weer allerlei 'problemen', is mijn ervaring. ;-)
Nou dit is maar al te waar gebleken. Hoop pech gehad afgelopen weken...

Het begon me op te vallen dat het muf rook rondom het aquarium en na een kort onderzoek kwam ik erachter dat de achterkant van de kast vochtig was. Toen ik de kast naar voren trok bleek er allemaal schimmel te zijn 😨. Op de muur en de achterwand van de kast. Flinke klus om dat allemaal weg te krijgen (ten koste van het behang 😬). De kast staat nu nog naar voren om iets aan de muur te fixen en de achterwand te vervangen. Tot op heden weet ik niet zeker hoe het is gekomen, maar ik denk dat ergens een overhangend plantje/blaadje of wat dan ook via capillaire werking water over de rand heeft getrokken. Ik had wel een paar mm speling, maar blijkbaar is dat niet genoeg... Leuk zo'n rimless aquarium, maar ik kon me wel voor mijn kop slaan dat ik dit heb laten gebeuren. Heb besloten om het idee van een riparium met planten erbovenuit los te laten en gewoon te gaan voor een simpele opzet met alleen planten onder water. En ik wil een deksel (plexiglas oid) gaan kopen. Alles opnieuw ingericht. En nu kom ik er dus achter dat de bovenkant krom staat (zie andere topic), daar weer allemaal stress over 🙄

Dit zijn de moment dat je twijfelt of dit nog een hobby is waar je energie van krijgt, of dat ik maar beter kan stoppen 😥. Maar als ik dan naar het mooie heldere water kijk, de planten, de vissen en de garnalen kan ik er toch ook nog geen afscheid van nemen. Ik heb er zoveel effort al in gestoken en het is zo mooi. Hopelijk kan ik dit ding ook weer oplossen...
 
Nou, de kogel is door de kerk, hij staat te koop 🥲. Niet omdat ik afscheid ga nemen van de hobby, maar door de laatste avonturen met de lekkage en de kast die krom trekt waardoor ik toch kosten moet gaan maken, ben ik wel gaan nadenken over hoe ik het zou doen als ik dat hoekje helemaal opnieuw zou inrichten. En dan kom ik toch uit op een ander formaat aquarium. Ondanks dat ik hem net opnieuw had ingericht en zo ook weer heel mooi vind, maar de ideeën kan ik meenemen naar een volgend aquarium. En gelukkig heb ik dit topic als herinnering 🙂

Dus hierbij waarschijnlijk de laatste foto van dit album... (met verlaagde waterstand om de druk op de kast te verminderen)
20240417_153715.jpg
 
Soms is dat niet anders, maar er komt vast iets moois voor terug.
 

Terug
Bovenaan