Valt de kap te schilderen?


T

Tomsen

Guest
Ik heb een vraagje m.b.t de kap van een standaard aquarium. De meeste zijn zwart, ik wil eigenlijk een witte kap en onderkant hebben. Kan ik deze schilderen? of is het materiaal gemaakt van PE en PP?
 
Zoveel aquaria zoveel kappen, graag even het merk, model en een foto.
 
Zoveel aquaria zoveel kappen, graag even het merk, model en een foto.
Bedankt voor de reply, dat is een beetje het lastige ik zie veel leuke bakken op marktplaats staan. Veel van deze bakken hebben een zwarte kap, echter vind ik wit heel mooi. Zwarte bakken zijn er meer en goedkoper vaak.
 
Als je een primer toe past zal dit zeker te verver zijn. Mogelijk dat het wat kwetsbaarder is en blijft bij stoten, maar het voordeel is dat je met een rollertje 1 x per jaar dit ook weer oplost...... Of het supersterk is, dat weet ik niet. Wel uiteraard met scotch opschuren voor de beste hechting
 
Ik zou de kap dan inderdaad gewoon wrappen zoals John zegt. Dit geeft vaak ook het mooiste resultaat.
 
Kunststof is over te schilderen maar dam moet je een primer gebruiken voor de eigenlijke lak laag resultaat hangt af van de ondergrond maar vaak wordt het niet strak
Beter de folie methode gebruiken zie foto
SAM_0998.JPG
folie kap zit er nu zon 1,2 jaar op geeft geen krimp
 
Hoe heb je de randen van de voorrand afgewerkt Jaap? Heb je die afgesneden of......................?? Je ziet niet eens dat het folie is namelijk zo mooi.
 
Folie is idd een oplosing, moet de kap wel een beetje strak zijn anders wordt het lastis lijkt me. Ik weet dat je pe en pp plastic soorten bijna niet kan schilderen, gaat er snel af. Ander plastic soorten zijn wel schilderbaar, maar ik heb dus geen idee uit wat voor plastic soort de meesten aquarium kappen/onderstukken gemaakt zijn. Bedankt voor alle antwoorden, ik ga even kijken naar folie.
 
Hoe heb je de randen van de voorrand afgewerkt Jaap? Heb je die afgesneden of......................?? Je ziet niet eens dat het folie is namelijk zo mooi.

Rand kap met schuurpapier rond geschuurd en folie rondom geplakt John
 

Terug
Bovenaan