vallisneria hecht niet in grind Jullie tips


M

Michael.S

Guest
Hallo allemaal ik heb waterpest in me aquarium Staan en deze doen het super nu heb ik langs de zijkant de Vallisneria Staan Alleen deze drijft steeds boven in me aquarium heb er 4 losse stekjes instaan.

Nu is de vraag hoe kan ik er voor zorgen dat deze blijft staan en niet los komt?
Details grind 3/4mm met voeding sticks heb ik als bodem geen voedingsbodem. Helaas

Gr Michael
 
Zijn ze heel lang en drijven de bladeren aan het oppervlak met de stroming mee waardoor ze loskomen misschien?
 
Zijn ze heel lang en drijven de bladeren aan het oppervlak met de stroming mee waardoor ze loskomen misschien?

Ze zijn ongeveer 15cm hoog ze komen halverwege het water. En gebruik een spraybar die uitkomt voor de planten dus ze hebben weinig last van de stroming
 
Oplopend van 4 tot 7cm bodem.
Kan nog wel grind toevoegen heb nog wel 2 kilo liggen

De moer is wel een optie trouwens :D
 
Gebruik anders een
DV_8_3826276_04_4c_DE_20171212153535.jpg
staat zon beetje mijn halve planten bestand mee vast
Tja bodem vissen hé je moet wat met zon stelletje slopers :D:D
 
Vaak zitten bij plantjes als je ze koopt keramieken ringen, die zijn iets groter dan de media van eheim. Ze zijn vrij plat en je kunt de plantjes eraan vast binden met dunne vislijn. Werkt echt perfect!
 
Oplopend van 4 tot 7cm bodem.
Kan nog wel grind toevoegen heb nog wel 2 kilo liggen

De moer is wel een optie trouwens :D
Buisje mechanisch filtermateriaal, wortels er door steken en met buisje en al in de bodem stoppen.
 
Steek ze anders eerst wat dieper in de bodem dan normaal en als ze wat wortelen dan trek je ze weer wat terug.
 

Terug
Bovenaan