vage vervellingen!


Misuzu

Well-known member
Lid geworden
22 mei 2013
Berichten
2,319
Leeftijd
31
Locatie
7-Mountains
Hallo,

ik heb nu al een paar keer van die gekke vervellingen aangetroffen in mijn aquarium deksel.
Elke keer als ik de deksel eraf haal dan zie ik een vervelling van een beest dat daar heeft gezeten.
Heb verder niets aangetroffen in mijn aquarium zelf dus vind het een beetje vreemd dat ik ze blijf aantreffen!

Eerst had ik last van Haften larven.. maar die zie ik nu dus niet meer in mijn bak, al een paar weken niet meer.. dus ik weet niet waar deze geraamtes van zijn!

Ik heb een paar foto's proberen te maken.. ze zijn niet heel duidelijk.. want ze zaten aan de kant waar ik tegen het glas aan sta :p
en ik ben niet zo heel groot!! dus het is best moeilijk zo foto's te maken haha!

Ze hebben dus een ronde kop.. en iets van 6 poten en de staart loopt uit in een lange punt..
Ik weet niet of het muggen larve kunnen zijn? Die heb ik er genoeg in mijn kamer.. maar ik zie de larven zelf nooit drijven.. ze zijn denk ik iets van 1cm groot

DSC_0372.jpg

DSC_0378.jpg

DSC_0375.jpg
 
Ja, maar ik vind telkens alleen de vervelling.. verder geen levend beest zegmaar.. dat is het vreemde!
Heb er nu al iets van 8 gevonden in de afgelopen paar weken ofzo..
Maar ik weet dus niet wat het is, of het gewoon een mug is ofzo.. :eek:
 
Het lijkt mij inderdaad een mug of waterjuffer oid dat ontpopt is, maar dan zou je toch levende beesten vinden....
 
Waterjuffers heb je in je bak, dit is een dooie.
Waarschijnlijk pas plantjes geplaatst.
Hierin zitten of zaten eitjes, ze gaan dood omdat ze niet uit je bak kunnen.
 
Ja maar een waterjuffer is vele malen groter.. en die ziet er heel anders uit..
Maar het kan ook een haften larve zijn.. maar die heb ik al een tijd niet meer in mijn aquarium..
en een mug lijkt mij het meeste logisch.. aan de staart te zien.. die eruit ziet als de staart van een mug.
maar ik zie nergens de larve zelf zwemmen in mijn bak zegmaar..

ik ben wel blij dat ik telkens alleen dit aan tref haha zou er niet aan moeten denken dat hij nog leeft !
Ik heb trouwens geen nieuwe planten toegevoegd!
Dat is alweer zo'n 2 maanden geleden en die waren van iemand van het forum zelf
 
keek net nog even goed in mijn bak, zag wel weer een haftenlarve lopen.. vreemd.. want dacht dat ik er vanaf was!
 

Terug
Bovenaan