UV lamp en guppen


W

willy99

Guest
Probeer naast mijn goed draaiende vision 450 een kleiner aquarium met mooie guppen op te starten. Die mooie guppen krijgen het na korte tijd lastig, vooral schommelen, en gaan dood.
De waterwaarden zijn zeer goed, ph 7, kh 4, gh 14, temp 22°c., geen nitriet, normale nitraat waarde.
Kan een kleine UV lamp hier een positieve invloed hebben, ik heb geen last van algen.
 
Zover ik wet zijn de huidige Guppen uit de LFS erg zwak doordat er bij de kweek en transport veel medicatie wordt gebruikt. Je leest hier op het forum dan ook veel problemen met Guppen uit de LFS.
 
Ik denk zeker dat een UV-C lamp een positieve invloed kan hebben op de gezondheid van de guppen en in z'n algemeenheid voor het aquariumwater.Wat is aangegeven klopt, de guppen van tegenwoordig uit de LFS zijn niet bepaald sterk en veel sterfte eenmaal thuis. Maar ook te zien bij de LFS zelf als ze eens vergeten zijn om een dode gup uit de verkoopbak te halen. Het zijn met name de mannetjes die zwak zijn.
 
Natuurlijk zal een UV-C lamp ook geen kwaad kunnen maar het zal denk ik weinig invloed hebben op de al zwakke Guppen uit de winkel.
 
Bedankt voor de info, ga proberen sterke guppen te bekomen.
 
Vooral hoe het niet moet
 
Bedankt voor de info, ga proberen sterke guppen te bekomen.
Beter doe je alle Guppen die je hebt weg. En dan begin je met Endlers. Hou deze soorten niet samen ivm risico op bastaarden.
 
Als je vervoer hebt kan je bij gupper halen, zijn allen zelf gekweekt en geselecteerd op kleur( mijn grote bak moet toch weg) en je mag ze gewoon gratis hebben( ben val vlaams brabant / Diest
 
En uv is niet slecht bij guppen, lage tijd ook gehad maar merkte weinig verschil naar kwaliet van het water
 

Terug
Bovenaan