Uitstroom discus aquarium


Koi1206

Well-known member
Lid geworden
1 mei 2020
Berichten
57
Locatie
Zoersel
Welk is de beste uitstroom richting voor een discus aquarium van 1.50 cm? Een spraybar op de achterzijde die naar voren gericht is of een uitlaat op dezelfde kant van de inlaat of aan de andere zijde van de inlaat
 
Voor de Discus maakt het niks uit.
 
Zal afhangen hoeveel filters je heb draaien en wat voor filter sterkte en scape etc. Het doel van de uitlaat is dat je overal wat stroming heb en uit eindelijk het vuil naar de inlaat word gedreven. Ik heb JBL 1500 serie op 1.60 breed, een spraybar op het zijraam geeft maar stroming tot de helft ongeveer. Het gewone uitlaatpijpje geeft meer stroming qua sterkte.
 
Betreft Hyda filtron 1800. Zou dan misschien de spraybar achterwege laten. Zou je de utstroom tegenover de inlaat plaatsen of naast de inlaat?
 
Het inmiddels beruchte plaatje.

Onderste situatie wil je hebben.

486778AE-87CA-4B95-9F02-FBFEB6AD6B48.jpeg
 
Betreft Hyda filtron 1800. Zou dan misschien de spraybar achterwege laten. Zou je de utstroom tegenover de inlaat plaatsen of naast de inlaat?

Qua stroming is het gewoon testen wat het beste werkt maar ik denk niet dat je de inlaat bij de uitlaat moet plaatsen want dan zou je uitlaat de 1.50 water moeten kunnen voort stuwem en via het raam nogmaals 1.50 terug moeten komen. Ik ken het filter en kracht niet. Eerst kijken of het filter uberhaupt de kracht heeft om de 1.50 kan over bruggen. Ikzelf heb een en ander aan flesjes waar je dit mee kan checken. Bijv. nitrifec geeft een witte wolk. Gooi je dit op de uitstroom zie je de richting en kracht ervan. Die witte wolk moet dus naar de inlaat. Volgens mij kan het ook met drijvend voer ofzo.

De vraag is uberhaupt of je dit grote aquarium en je plannen met discus goed ga houden met 1 filter. Ikzelf heb meerdere filters die in "geschakelde vorm" de stroming voort stuwen naar de inlaten. Ik ben geen discus houder dus beter dat ervaren discushouders je meer info geven of je plannen te doen zijn. Discus houden is niet een van het makkelikste en heb je toch wat meer specifieke kennis voor nodig. Aantallen discus en bij vissen, leeftijd en voerbeurten etc. Dit hangt allemaal samen met het slagen of mislukken van je plannen.
 

Terug
Bovenaan