Tweedehands 450L bak, vol krassen en witte waas.


Nee gelukkig niet. Het is echt de achterkant. Dus als het echt teveel moeite gaat kosten plak ik er gewoon een achterwand tegenaan. Of schoolbordverf eroverheen :)
Das een meevaller hoor schoolbordverf van de Action wat niet veel kost en voila probleem opgelost.
 
Dus als ik je goed begrijp kan ik in mijn bakje (zie foto) beter een achterwand plakken? Schoonmaken gaat 'm niet worden?

Bekijk bijlage 255728

Ik vind het lastig om dat te adviseren, want ik wil zelf eigenlijk ook graag gewoon van die kitplekken af.

Maar ja, jouw plek ziet er exact hetzelfde uit als de mijne... en die krijg ik dus voorlopig niet weg en ben ten einde raad.
 
Persoonlijk zou ik mijn verlies nemen en deze bak eventueel uitsluitend gebruiken als bio filter onder een andere aan te schaffen bak, dus uit het zicht.
 
Ik vind het lastig om dat te adviseren, want ik wil zelf eigenlijk ook graag gewoon van die kitplekken af.

Maar ja, jouw plek ziet er exact hetzelfde uit als de mijne... en die krijg ik dus voorlopig niet weg en ben ten einde raad.
Die krijg je op normale wijze ook niet weg
Kit heeft de nare eigenschap om zich in te vreten in het glas is eigenlijk ook wel logies anders geen hechting
 
Verf doe je aan de buitenkant van de bak hè, dan valt die plek nogsteeds op.
Schoolbordverf wordt op achterwanden veel gebruikt, als ik me goed herinner. Kan dus zeker wel aan de binnenkant.

Ik vind het lastig om dat te adviseren, want ik wil zelf eigenlijk ook graag gewoon van die kitplekken af.
Maar ja, jouw plek ziet er exact hetzelfde uit als de mijne... en die krijg ik dus voorlopig niet weg en ben ten einde raad.
Die krijg je op normale wijze ook niet weg
Kit heeft de nare eigenschap om zich in te vreten in het glas is eigenlijk ook wel logies anders geen hechting
Ik wilde de achterkant sowieso al zwart maken. In eerste instantie was mijn bedoeling om van die plakfolie aan de achterkant te doen, maar dan blijf je die vlekken dus nog steeds zien. Dus wordt het verven aan de binnenkant. M'n fiets staat al klaar voor het ritje naar de Action / Gamma / Praxis / Anywhere-waar-ze-schoolbordverf-hebben.
 
Die krijg je op normale wijze ook niet weg
Kit heeft de nare eigenschap om zich in te vreten in het glas is eigenlijk ook wel logies anders geen hechting

:'(

Ik ga niet polijsten ik wil geen vertekeningen in het glas... Ik heb het dus opgegeven en zie het als functionele bak of glas voorraad.
 
Schoolbordverf wordt op achterwanden veel gebruikt, als ik me goed herinner. Kan dus zeker wel aan de binnenkant.



Ik wilde de achterkant sowieso al zwart maken. In eerste instantie was mijn bedoeling om van die plakfolie aan de achterkant te doen, maar dan blijf je die vlekken dus nog steeds zien. Dus wordt het verven aan de binnenkant. M'n fiets staat al klaar voor het ritje naar de Action / Gamma / Praxis / Anywhere-waar-ze-schoolbordverf-hebben.

Side tip: Schoolbord verf kun je ook in alle kleuren laten mengen, mocht je zwart niet tof vinden.,


(ik heb hier geen ervaring mee in aquariums)
 
Denk dan dat de Action af valt bij mijn weten verkopen deze geen schoolbordverf en of deze veilig in de bak is te gebruiken :juggle::S
 
Nogmaals bedankt voor alle reacties! heb de bak gevult met water en de krassen lijken mee te vallen. De kringen daarintegen zijn niet weg te halen,

dus ver geprobeerd:
Tandpasta
Staalwol (000)
Scherpe mesjes
Azijn
Pure Alcohol
Aceton
Schuursponsjes + spierkracht.

En nog steeds.. Ziet er al wel stukken beter uit, na flinke schoonmaakbeurt maar de achterkant blijft problematisch. Ik geef het op en misschien kan iemand anders er wat mee. Ik kan wel een stuk glas vervangen, maar voor hetzelfde geld/moeite kan ik beter op zoek gaan naar een andere bak.

20180811_181733.jpg


20180811_175620.jpg


20180811_175644.jpg
 
Dat zal het beste zijn een andere bak want anders ga je er op blijven kijken en ga je je er nooit helemaal gelukkig bij voelen.
 
weet niet hoe handig je zelf bent is maar kast heb je al verlichting ook dus mischien overwegen om een bak te laten plakken bv bij Leo van Wolferen www.aquariavanwolferen.nl
rond 220 euro heb je nieuw
Kap is zelf niet zo moeilijk te maken.
 

Terug
Bovenaan