Twee mannetjes?


Daaf.

Member
Lid geworden
25 november 2020
Berichten
5
Leeftijd
22
Goedemiddag,

Een paar dagen geleden kreeg ik als verassings opeens 2 visjes. De mikrogeophagus altispinosus, al in de bak geplaatst. Ik ben alleen bang dat het twee mannetjes zijn. Dit zijn de visjes, kunnen jullie het aan ze zien? Vind het zelf zo goed als onmogelijk 🙄
 

Bijlagen

  • IMG-20210930-WA0005.jpg
    IMG-20210930-WA0005.jpg
    172 KB · Weergaven: 133
  • IMG-20210930-WA0004.jpg
    IMG-20210930-WA0004.jpg
    134.3 KB · Weergaven: 136
  • IMG-20210930-WA0002.jpg
    IMG-20210930-WA0002.jpg
    201.4 KB · Weergaven: 144
Wel apart..



 
Hoe bedoelt u?

Excuses als het topic verkeerd stond!
 
Wel apart..



Das een 5 jaar oud topic...
 
Gewoon grappig..
de ene vraagt heb ik 2 vrouwtjes
en andere vraagt heb ik 2 mannetjes
vond ik wel geestig

Maareuh jij hebt daar 2 heertjes, en als ze niet kibbelen mooi zo laten
Als je een koppeltje hebt en ze raken aan de leg zijn ze behoorlijk snel aan het eind van hun krachten
De huidige generaties zijn al niet de meest sterke visjes met een hoge levensverwachting
De mannetjes zijn wat robuuster van uiterlijk en wat markanter van tekening
De vrouwtjes zijn wat fletser en wat minder opvallend en iets meer afgeplat (meer torpedo achtig dan de boys)
 
@Scalari Dankuwel voor de uitgebreide uitleg! Dan laat ik ze lekker zitten zo. Als ze toch nog gaan kibbelen, moet ik dan wel een vrouwtje gaan zoeken?
 
Als je een knappe bak hebt en ze duwen en trekken niet, no problem
Meestal met genoeg wegkruip hoekjes (bijv. halve kokosnoot) laten ze elkaar wel met rust

Ik had 4 Betta mannen in 120 x 65 x 45 nooit geen ellende gezien Maar wel veel hoekjes en gezien dat ze idd graag een kokosnoot hadden, misschien ook vanwege de anubia die ik eraan geprutst had
met voeren zaten ze gewoon bij elkaar en daarna waaierden ze weer naar hun hoekjes, misschien dat het scheelde dat het 1 broedseltje was, wie zal het zeggen
 
Nou dan komt het vast wel goed met 2 visjes. Ze zitten in een 120x40x50 bak, dus genoeg ruimte lijkt mij
 
Ik zie dat het visjes zijn.
 
Was onlangs bij iemand die had 3 mannetjes en 1 vrouwtje in een 80cm bak en dat ging al jaren goed.
Ik zou het niet doen (heb zelf een koppeltje Mikrogeophagus ramirezi in een 1.20m bak), maar ja...door omstandigheden was het bij hem zo gekomen...
 

Terug
Bovenaan