Tussen Kunst&Kitsch: Planen indeling goed of slecht?


O

OVL

Guest
Effe een vraag over de plaatsen van mijn planten, wat vinden jullie? Enige ide�n om planten te verplaatsen of te vernieuwen om een mooier effect te krijgen?

Met dank bij voorbaat voor eventuele tips

qxdjn1ZPoiAZgOS0wcY5ZB0QEqhOAU7I.jpeg

qxdjn1ZPoiAZgOS0wcY5ZB0QEqhOAU7I.jpeg

qxdjn1ZPoiAZgOS0wcY5ZB0QEqhOAU7I.jpeg
 
Erg leuk en misschien kun je de linker Zwaardplant ergens zetten zodat je deze meer zal zien.
 
Misschien kan je voor die plant in het midden met zijn waaierende bladeren (Aponogeton ulvaceus?) wat bruine Cryptocorynen zetten? Ik denk dan aan eentje die juist hoog genoeg is om die stengels wat te verbergen en dat voor een mooi contrast zorgt. Ik raad je de bruine variant van de Cryptocoryne wendtii aan, want die komt echt helemaal bruin en wordt ook redelijk hoog (zo'n 15 cm). Deel ze en plaats ze dicht op elkaar zodat ze ietsje de hoogte ingroeien, als je er meer de bodem wil mee bedekken, plaats ze dan verder uit elkaar zodat ze horizontaal groeien. De wendtii is een zeer snelle groeier en groeit sneller en is minder kieskeurig dan de becketii, daarom verkies ik deze.

De lotus zou ik meer naar de voorgrond verplaatsen want dat is een echte blikvanger in het aquarium, nu staat hij onder dat hout en hij zou beter tot zijn recht komen in volle licht en op de voorgrond. Niet in het midden maar in een hoek of tegen een groene plant wat dan weer voor een mooi contrast zorgt.

Verder is de bak al zeer geslaagd, doe zo verder!
 
Bedankt voor de reacties,

de zwaardplant kan ik niet veel verplaatsen, (op de voorgrond zou ze teveel plaats innemen. Ga eens kijken voor de Cryptocoryne wendtii. Ik wil op die plaats wat lage plantjes zetten want die bodembekker doet het niet goed.
 
Ik kan het lastig zien maar zover als ik het kan zien staat een Anubia met de wortelstok in de bodem. Deze mag niet met de wortelstok in de bodem staan.
 
Ik wil op die plaats wat lage plantjes zetten want die bodembekker doet het niet goed.

Dat mankeert er inderdaad een beetje aan. Ik werk persoonlijk graag met de Cryptocoryne wendtii zoals ik al zei maar ook met de Cryptocoryne wilisii. Die laatste moet je wel delen en verder uit elkaar zetten zodat ze horizontaler gaan groeien. Verder is de Lobelia cardinalis ook een goeie en gemakkelijke plant.

Persoonlijk vind ik ook dat je iets te veel grind hebt gebruikt, dat zou ik verminderen anders komen er groene plekken in zoals ik zie op de foto. Ik heb denk ik ook datzelfde grind.
 

Terug
Bovenaan