Tussen kunst en kitsch: Rio 300 van Olympus


Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Berichten
2,668
Ben zelf niet erg tevreden, dus leef je uit :)
elTCJ66JmkOpSkWdEWF5KVBbUeFvhQB0.jpeg


Gebruik geen plantenvoeding, weinig licht, heb een voedingsbodem.
Geen CO2. Suggesties welkom!
 
Tja ik zou dus wat Crypto s op de voorgrond zetten waardoor het nog groener wordt en er ook meer schuilplekken ontstaan.
Een leuk stukje hout zou misschien ook leuk staan in je bak. De Saggittaria Sabulata is ook een leuk laag voorgrond plantje die weinig eisen stelt.
 
Valt veel te verbeteren inderdaad! Zie nu alleen maar valliniseria, waarom is dat? Gingen andere planten steeds dood?

Zou om te beginnen eens naar andere bakken kijken, dan een plantenschema maken van de contrasten die je mooi vind en daarnaartoe werken. Dan planten kopen en zorgen dat die zich goed voelen door genoeg voedingsstoffen. Dan moet het goed komen. Maar voordat je zelf iets gaat doen zou ik eerst veel naar droomaquariums kijken, zodat je daar naartoe kan werken. Een plantenschema bied daarbij uitkomst. Succes
 
De basis voor een geniale jungle is dit!
Niet iedereen houdt van de planten in strak schema laten we dat niet vergeten.
Paar suggesties voor midden/voor: rode lotus, bruine crypto, lilaeopsis brasiliensis/novozelandia, middelgrote Echinodorus, Samolus floribundus, Anubias barteri var. Coffeefolia
 
Bedankt voor jullie reacties!
@Jessicapilon: Bedankt, deze namen zal ik gelijk opschrijven.

@Intercooler: Thanks voor de feedback! De reden waarom ik veel vallisneria heb is omdat ik dit gewoon een erg mooie plant vind, en lekker makkelijk natuurlijk :D . Moet wel zeggen dat het nu wel erg veel is dus zal binnenkort moeten snoeien.
Daarnaast lijkt het me erg moeilijk om een dutch design aquascape te cre�ren zonder CO2 en extra voedingsstoffen :)
En ik ben nogal chaotisch, dus ik denk niet dat een aqua-moestuin iets is voor mij :p

@Mascha&Ivo: Bedankt! Dat zijn idd mooie planten, ook deze schrijf ik op :)

Heb ik wel genoeg licht om deze planten op de voorgrond te houden? Alleen de achterste T5-TL lampen staan aan. Daarnaast is er nogal veel vallisneria dat het oppervlak bereikt en veel licht tegenhoudt :)
Is het verstandig om dan flink te snoeien zodat het wateroppervlak aan de voorkant open is of is dit niet nodig?
 
Intercooler zei:
Valt veel te verbeteren inderdaad! Zie nu alleen maar valliniseria, waarom is dat? Gingen andere planten steeds dood?

Zou om te beginnen eens naar andere bakken kijken, dan een plantenschema maken van de contrasten die je mooi vind en daarnaartoe werken. Dan planten kopen en zorgen dat die zich goed voelen door genoeg voedingsstoffen. Dan moet het goed komen. Maar voordat je zelf iets gaat doen zou ik eerst veel naar droomaquariums kijken, zodat je daar naartoe kan werken. Een plantenschema bied daarbij uitkomst. Succes

Het is maar hoe je het ziet,ik vind hem zo erg fraai.
 
Bedankt mannen!
Ik ga proberen deze jungle nog mooier te maken met jullie tips!
Foto's volgen binnenkort :)
 
CO2 hoeft niet duur te zijn, je kunt ook BIO CO2 gebruiken...En als je dat slim inricht hoef je maar 1x per twee weken een fles te vervangen, is 3 minuten werk.
 

Terug
Bovenaan