Tussen kunst en kitsch: optische illusie

  • Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum

M

Marrie98

Guest
Omdat ik van mijn ouders niet ene heel groot aquarium mocht is mijn doel dus hem zo groot mogelijk te laten lijken.
Dit wil ik bereiken door veel plantjes, decoratie etc.
Volgens mij is het al aardig gelukt:
y16ualGIERfwf6omIDWXFg4n5iQBoLvN.jpeg
(raad eens hoe groot hij is :p )
Ik vind zelf dat ik wel een redelijk evenwicht heb tussen echte en neppen plantjes (ja heb 2 neppen in de rechter achterhoek)

Heeft iemand misschien nog idee�n om hem nog groter te laten lijken of gewoon tips/ idee�n?
 
Op zich een mooie bak,schat 60cm? ;) maar oogt wel heel druk met dat bestand.
Als je kleinere vissen neemt lijkt de bak nog groter! :thumbs:
 
Dat is waar, heb inderdaad een paar lompe visjes (brokaatbarbelen maar ik noem ze bulldozers want ze gooien werkelijk alles omver) en ene paar die er niet meer echt bij passen qua kleur en uiterlijk. Wil helemaal overstappen naar kegelvlekbarbelen en kardinalen. Een natuurlijk mijn betta man. De rest moet er dus uit.
Maar ja waar laat je die vissen. :s
 
5 verschillende scholenvissen is echt wat aan de hoge kant voor je bakje idd.
Nou zijn kardinalen ook weer niet de geschiktste soort voor deze afmeting plus inrichting helaas...

Ik breng vissen die ik niet meer moet naar de winkel hier of doe ze naar een mede aquariaan die er interesse voor heeft.
 
Denk je dat de discus of petsplace ze over wil nemen? Dat zijn de enigste dierenwinkels hier...

Welke visjes zijn wel geschikt?
Geen levendbarende aub. Hem geen zin in een ongelukkige betta en 100en jongen xD
 
Zo maar een vraagje hoor want je bak ziet er best wel leuk uit, maar waarom zet je er kunstplanten bij?
 
In die hoek wil helemaal niks groeien (het is namelijk erg donker en er staat een steen voor) dus de enigste oplossing was dus 2 nepplantjes (die nog best echt lijken) in die hoek.
 
Wat doe je als je te veel mosballen hebt.?.... Juist je sloopt ze xD
Heb er een mooi tapijtje van gemaakt:
sofWPbHzn7LL-ZkeuvtfUByWspBlL1eU.jpeg
 
Marrie98 zei:
In die hoek wil helemaal niks groeien (het is namelijk erg donker en er staat een steen voor) dus de enigste oplossing was dus 2 nepplantjes (die nog best echt lijken) in die hoek.
Op zich prima oplossing dan ;)

Vind de mosbol als tapijt niet zo boeiend, lijkt me ook lastig met bodemonderhoud?
Verder loop je een (klein) risico dat de mosbol (alg dus) gaat woekeren.. schijnt niet vaak voor te komen maar als het gebeurd krijg je het moeilijk weer weg.

Ik vind de bak er leuk uitzien.. go zo door ;)
 
Had je op de plek van de kunstplant ook al een Crypto geprobeerd??
Het is verder een mooi groen bakje hoor.
 
De mosballentapijt ligt los op de bodem dus voor de schoonmaak haal ik het er gewoon uit ;)

Ja heb echt alles geprobeerd waarvan wordt gezegd dat ze op lastige plakjes kunnen. Helaas deed niks het.
 

Terug
Bovenaan