Tussen kunst en kitsch: Juwel Korallux 60 van Pascal


P

Pascall

Guest
Hoihoi! Ik wou ook maar eens even mijn aquarium laten zien!
Het gaat om een 60*30*30 met een JBL christalprofi e401 en een simpele bio c02 installatie met een bruissteentje. Plantenvoeding gaat via de estimated index methode en er zit een Philips 840 met reflector in. Helaas wat probleempjes met draadalg, maar ik lijk het nu te overwinnen!

Ik weet van de planten trouwens geen enkele naam, dus als jullie het weten, vertel het me graag! Ik weet alleen dat ik een javavaren en een mosbal heb.

Het vissenbestand is niet helemaal wat ik wou, maar ik heb wat vissen opgevangen die anders in het riool zouden komen.
Het bestand is:
3x dwergkogelvis.
6x een mix van kardinaal/neontetra.
5x otocinclus.
1 koppel endler hybride.
20x vuurgarnaal.

Ondanks dat de dwergkogels heel gaaf zijn, ga ik die samen met de tetra's en het Endler koppel weg doen. (Of hou ik toch 1 kogeltje?)

Ik wil dan graag het volgend bestand:
Koppel dwerggourami
5x otocinclus (evt. uitbreiden?)
schooltje microrasbora
x aantal vuurgarnalen.

Hebben jullie tips/advies/plantennamen? Vertel het me!
Hier wat foto's: (Zijn helaas niet zo scherp.)

412_9UMjCX2ZhVmKd4F8_N_K8BH8KIYF.jpeg


412_9UMjCX2ZhVmKd4F8_N_K8BH8KIYF.jpeg


412_9UMjCX2ZhVmKd4F8_N_K8BH8KIYF.jpeg


412_9UMjCX2ZhVmKd4F8_N_K8BH8KIYF.jpeg


412_9UMjCX2ZhVmKd4F8_N_K8BH8KIYF.jpeg
 
de ramen mogen wel gepoets worden
verder mooie bak
alleen zou ik zelf recht achter in de hoek nog een plantje doen
en die in midden staat met die stengels
is een VALLISNERIA geloof ik
en werkt het bio so2 ?? een beetje
 
Ik heb een technisch, vrij serieus advies: die stekkerblokken moet je ophangen. Als er water lekt, om wat voor reden dan ook, klapt in het meest gunstige geval alleen de stop er uit en zit je bak zonder stroom. In het slechtste geval is het een brandgevaar. Kortom, dat wil je niet.

Verder kun je voor een stabielere CO2 toevoer, 2 flessen gebruiken, waarbij je ze omstebeurt wisselt. Dan heb je nooit dat er helemaal geen CO2 meer wordt geproduceerd.

De bak ziet er verder prima uit, her en der wat algen, maar ja, dat is in de natuur niet anders. Persoonlijk ben ik heel erg geen fan van plakposters als achtergrond, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ze nemen geen ruimte in in je bak, wat toch ook wel een voordeel is. Ik zou je planten er wat meer voor laten groeien, dan zie je er minder van. Kun je mooi je CO2 en thermometer er ook achter verstoppen.
 
Bedankt! Ik hang ze nu nog op met dubbeltape. Had er niet bij stil gestaan. Helaas zat het water er eerder in dan de achtergrond, dus moest een poster wel. De plant voor het co2 slangetje, was eerder heel hoog, tot bovenaan. Maar stierf behoorlijk af en komt nu weer bij. Ik maak er van de week een tweede co2 fles aan. Hebben jullie verder nog plantennamen? En wat vinden jullie van het bestand: 2dwerggoerami, school microrasbora, 5otocinclus en vuurgarnaal?
 
Bedoel je DIT met microrasbora? Die zijn echt super duur. Heel mooi, dat wel (ik heb ze ook, in mijn garnalenbak), maar voor een leuke groep tik je zo 50 euro af.

Over Trichogaster lalius hoor ik wisselende verhalen. Voornamelijk dat ze snel het loodje leggen door een ziekte die ze eigenlijk allemaal bij zich dragen. Nu heb ik daar zelf weinig kaas van gegeten (ik heb ze een blauwe maandag gehad in mijn 60ltr, toen ik nog niet wist waar ik mee bezig was), dus voor meer details moet je even bij andere forumleden zijn.

Verder is je geplande bestand in ieder geval beter dan wat er nu zwemt in je bak. kardinalen zijn echte scholenvissen en moeten eigenlijk groter zitten. dwergkogels lastige pestkoppen, die bij verveling zich te goed doen aan de vinnen van hun medebewoners. Neons moeten eigenlijk minder warm zitten dan kardinalen.
 
De pareldanio is idd heel erg mooi! Maar ook heel duur en ik hoor dat ze ook heel schuw kunnen zijn. In principe zoek ik een visje van het rasbora geslacht die veel met elkaar samen scholen! Daarnaast zoek ik een koppeltje mooie vissen die het liefst wat groter zijn. Een cm of 4-6. De otos en garnalen staan vast.
 
Leuk bakje hoor en ik vind die poster juist wel leuk. Ok je plakt hem erachter maar je hebt geen last van troep onder of achter de achterwand of dat er massa s algen opkomen zoals je soms wel leest. Ik gebruik ze dus ook bij mijn bakken.
 
Pascall zei:
In principe zoek ik een visje van het rasbora geslacht die veel met elkaar samen scholen!
Misschien heb ik het mis, maar als ik de term microrasbora voorbij zie komen denk ik dat je helemaal niet op zoek bent naar een Rasbora soort, maar naar een Boraras soort ;)

~ Ivo
 
Even een nieuwe update! Vandaag het water ververst, planten een beetje in model gesnoeid en de algen verwijderd. Helaas vergeten de buitenkant af te nemen en je ziet dus kalkvlekjes zitten.. Toch wat leuke foto's weten te schieten! Overigens de reflector verwijderd, kreeg wat algen, omdat ik het met bio co2 niet bij kon benen en maak van de week een 2e bio co2 fles er tussen, zodat de afgifte wat constanter is!

Trouwens ook een foto van Mojo, mijn grootste dwergkogel. Hij is 3cm lang!

POKGYAW-EJbpbRc4hNYys99rqG4Nv69z.jpeg


POKGYAW-EJbpbRc4hNYys99rqG4Nv69z.jpeg


POKGYAW-EJbpbRc4hNYys99rqG4Nv69z.jpeg


POKGYAW-EJbpbRc4hNYys99rqG4Nv69z.jpeg
 

Terug
Bovenaan