Tussen kunst en kitsch: Indruk Aqua Expert 30


W

Wolkers

Guest
Wat is jullie indruk van onderstaande bak? Alle suggesties ter verbetering zijn welkom! Ik zit er bijvoorbeeld over te denken om een soort van achterwand te plaatsen buiten de bak maar weet nog niet wat.

wxlujg7mHIp-aaIClc1gvZhO3wd1sPhi.jpeg


wxlujg7mHIp-aaIClc1gvZhO3wd1sPhi.jpeg
 
ik zou er niet veel aan doen.. maybe zwart karton aan de 8er kant maar vind het wel een rust gevent bakkie
 
Ik vind het bakje wel te klein voor kegelvlekbarbelen En een zwarte achterwand zou erg mooi staan!
 
idd beginnen met donkere achterwand.
het geheel oogt veel te bleek.
Als je de achterkant donker maakt dan gaan de kleuren van de vissen en planten beter uitkomen + zal de apparatuur wat minder afsteken.

Vallisneria wat hoger laten groeien (zit die niet te diep in de grond, kan je de wortelaanzet wel zien?)
Twee planten achteraan zou je kunnen wisselen. Dan staat de Vallisneria mooi samen rond de filter en zal het plantje wat er nu "wat tussenin" zit beter uitkomen.
 
Inmiddels folie op de achterkant en een zijkant geplakt en dit staat inderdaad mooier. De vallisneria heeft een tijd moeilijk gehad, ik had een slakkengang en vermoed dat de slakken flink hebben lopen knagen aan de blaadjes. Er komt gelukkig allemaal nieuw blad tevoorschijn dus dat gaat we weer een mooi dicht bosje worden. Dit is overigens een laagvliegend soort van 30 � 40 cm. Het standaard soort is de hoog voor mijn bakje en stond niet mooi.
CiGmyGUvrWfsqfMvWNwRcnS2XBzDaV-O.jpeg
 
De slakken gaan zich tegoed doen aan de blaadjes die dood gaan, aan de slechte stukken van een blad...
Je kan hen zien als de opruimers. Je gaat ze nooit betrappen op "een hapje nemen van een vers groen blaadje" maar enkel de gekwetste of zieke bladen worden geconsumeerd.

Voeg je plantenvoeding toe? Die is essentieel als je wil dat de plantjes mooi blijven/ groeien.
Dan kun je later (als ze wat groter zijn) gaan zorgen dat ze een mooie bos vormen.

Je stuk hout wijst nu naar links waardoor de aandacht naar je filter en verwarming gestuurd is.
Volgens mij zal het er beter uitzien als je het stuk net andersom zet. Kan je dit eens uittesten?
Nu zit je rechts ook met 2 planten met gelijkaardige bladvorm. Als je het stuk omdraait is dit gelijk opgelost. (steeds proberen planten bij elkaar te zetten die van kleur/ bladvorm/ plantenvorm verschillen; dan oogt je bak ruimer)
 

Terug
Bovenaan